• Vintersjäl

Bristningar som kliar & svider.

Vad kan man göra mot klåda & sveda som uppstår av bristningar??
    Jag kan knappt sova på nätterna längre, antingen kliar det så jag håller på att bli tokig, eller så svider det och gör ont så jag blir alldeles gråtfärdig.

Några tips?

• Svar på tråden Bristningar som kliar & svider.
  • strojes

Fick tipset av min bm att smörja de ofta. Min man smörjer min mage med mandelolja varje kväll och det hjälper bra mot klådan. Kan känna lite ibland på dagarna men inte så att jag håller på att riva sönder mig...

• Vintersjäl

Jag glömde skriva att jag använder Weledas Havandeskapsolja och det hjälper inte Förut, när bristningarna var mindre och klådan inte lika hemsk, så funkade det bra att smörja men nu tycks det inte hjälpa längre..

• oOMiaOo

För mig hjälpte det inte att smörja (nu har hela magen brustit och jag tror inte att det kommer kunna bli så jättemycket mer). Däremot funkar det bra att ha ett tajt linne eller något annat som sitter mot magen utan att bli för hårt. Men så pass att täcket eller annat kan irritera rakt på magen; det blir som ett litet extra skinn som skyddar det som blivit skört.
    Jag kände att det kunde vara skönt att få klia ordentligt med naglarna, men det blev bara sämre sen. Det bästa för mig var att stå emot första frestelsen att klia så gick det mycket bättre senare. Började jag klia var det nästan panikkänslor efter en stund.

• Vintersjäl
    oOMiaoO - Tack för ditt tips! Jag testade att sova med ett tajt linne inatt och det funkade kanon! Jag sov som en stock
Svar på tråden Bristningar som kliar & svider.