• atilol77

Mjukisdjur med hjärtljud!

Jag har hört att det ska finnas mjukisdjur med hjärtljud, är det någon som vet om de är bra?

Var kan man hitta dem och vad kostar dom?

/ atilol77

• Svar på tråden Mjukisdjur med hjärtljud!
  • molie

Jag tror man kan köpa det på nätet. Jag tror däremot inte på den grejen, i såfall till prematurbarn, men för ett fullgånget barn så är det meningen att dom ska skiljas i från alla ljud i mammas mage, får en känsla av att det kan finnas en risk att dom tror för mycket att dom ligger i magen och "glömmer" att andas. Det är bara min tanke... Jag såg en annons i en gravidtidning o tror att man bara kunde köpa den på internet. inte säker.

• Legally Blonde

Va? Som bebis skall ha nar den har kommit ut da eller? Nja, det tvivlar jag pa att det ar bra... Bebis skall ju vanja sig vid ett liv utanfor magen da och jag tycker att alla prylar som skall simulera upplevelsen av att ligga i magen verkar helt befangda. Vill bebisen hora hjartljud sa vill den nog hellre ligga vid ditt eller pappans brost en stund, tror jag!

• atilol77

Inget att satsa på då alltså!

Tänkte mest när h*n skulle sova, men det ställer kanske bara till besvär längre fram.

Ha det gott / atilol77

• SuperSuf

Jag tror också att det bara är till besvär med en sådan. Visst är dom söta och det är ju ett fiffigt påhitt, men jag tror att ju längre man låter de höra ljuden från mammans mage, desto svårare är det att vänja dom av vid det sen.

Svar på tråden Mjukisdjur med hjärtljud!