• aktuelle

en tallrik med sugpropp som funkar, finns dem?

Köpte en tallrik med sugpropp idag, men den var värdelös. de hade bara några få på leksaksbutiken som finns inne i stan (finns några i utkanten men inte kollat där än..) denna var en med nalle puh och heffarklumpen. den verkade sitta bra, men efter några sekunder så släpper vakkumet och tallriken sitter inte längre fast. Detta utan att man petar i tallriken.

Vi har ikeas grodset, men det är ju än mer värdelöst (hänger inte på bordet för vi har testat  sätta fast det på antilops plastbord och det borde ju vara det mest ultimata, men hittills har ingenting suttit. Kan ju inte vara svårt att tillverka en som funkar egentligen :S

någon som har en som sitter som berget?

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • Svar på tråden en tallrik med sugpropp som funkar, finns dem?
  • malina920

Jag köpte en på barnens hus som funkar jättebra,det var med en sked o gaffel oxå, som ska vara lättare för små att äta med lite korta o snea. Anpassade till småttingar:)

• aktuelle

hur ser själva sugproppen ut och är den svår att slita loss från bordet?

malina920 skrev 2007-11-14 19:53:37 följande:
    Jag köpte en på barnens hus som funkar jättebra,det var med en sked o gaffel oxå, som ska vara lättare för små att äta med lite korta o snea. Anpassade till småttingar:)
  • Blå Flygare

Har en sån malina pratar om, men den sitter verkligen inte bra. Lossnar så fort hon sätter handen mot kanten. Har hört att - fanken vad heter serien. Den med pytteliten, söt, gullunge , svart, vitt och rött allt, du vet vilken jag menar - ska vara bra, men jag har inte testat den själv.

• aktuelle

aah, så lundmyr ska vara bra? ska kika på hur deras sugpropp ser ut :)

Blå Flygare skrev 2007-11-14 19:58:24 följande:
    Har en sån malina pratar om, men den sitter verkligen inte bra. Lossnar så fort hon sätter handen mot kanten. Har hört att - fanken vad heter serien. Den med pytteliten, söt, gullunge , svart, vitt och rött allt, du vet vilken jag menar - ska vara bra, men jag har inte testat den själv.
  • Silverkatten06

Håller med, de flesta är helt värdelösa och lossnar av sig själva. Har inte lyckats hitta nån som sitter tillräckligt bra för att inte sonen ska få loss dem, men de två bästa jag hittat har varit NUK:s samt Tommee Tipee Magic Mat (osäker på stavningen)..

• aktuelle

magic math sitter ju som löst hur som, mattan är ju lös :S

Silverkatten06 skrev 2007-11-15 15:15:14 följande:
    Håller med, de flesta är helt värdelösa och lossnar av sig själva. Har inte lyckats hitta nån som sitter tillräckligt bra för att inte sonen ska få loss dem, men de två bästa jag hittat har varit NUK:s samt Tommee Tipee Magic Mat (osäker på stavningen)..
  • Silverkatten06
    aktuelle skrev 2007-11-15 15:18:40 följande:
    magic math sitter ju som löst hur som, mattan är ju lös :S
    Nej, den sitter som berget om man bara stryker ut den ordentligt så att det inte är några luftbubblor under. Problemet för oss var att sonen kom på hur man pillar upp en kant och lyfter bort den.
  • Pie de limon

stryk pa lite vatten under innan du trycker fast den. tycker laban ar ok om man gor sa.

• aktuelle

spelar ingen roll, själva vakumet försvinner av sig självt det är inte pga att man sliter i skålen.

Pie de limon skrev 2007-11-15 19:12:18 följande:
    stryk pa lite vatten under innan du trycker fast den. tycker laban ar ok om man gor sa.
  • aktuelle
    Silverkatten06 skrev 2007-11-15 15:28:36 följande:
    Nej, den sitter som berget om man bara stryker ut den ordentligt så att det inte är några luftbubblor under. Problemet för oss var att sonen kom på hur man pillar upp en kant och lyfter bort den.
    jasså? säljaren på brio sa att den inte fastnar utan bara är som ett underlägg..
  • madicken75

har inte hittat någon som funkar..

• kristinah

vi har aldrig haft behov av nån sugpropp.....tycker babybjörns med treklöver-form är superbra - men den har ju bara en liten gummikant som stoppar den värsta glidningen...har varit tillräckligt för våra två små....

• liv10

lundmyrs är utan tvekan bäst. har provat en massa, men ingen är lika bra!

• aktuelle

grejen är att dottern tycker tallriken är mer intressant än innehållet och vill då sätta den på huvudet (hon gör så med det mesta) så då ligger allt på golvet direkt om man inte håller i skålen för då börjar hon plocka i maten, men kan bli himla tradigt att sitta och hålla i..

• aktuelle

tenderar ditt/dina barn att vilja lyfta skålen och den sitter trots det?

liv10 skrev 2007-11-15 23:56:58 följande:
    lundmyrs är utan tvekan bäst. har provat en massa, men ingen är lika bra!
  • liv10

min son sätter tallriken på huvet det första han gör om den inte sitter fast.... han ääääälskar att grisa...... men eftersom jag inte tycker det är lika roligt att tvätta håret efter varje måltid har jag verkligen sökt efter en tallrik med ordernlig suppropp, har provat allt möjligt- men Lundmyrs är utan tvekan den bästa (enligt mig)

• debbo

Vi har en från Lundmyr o den är verkligen kanon... sitter som gjuten!

• aktuelle

TAAACK, ska åka och kika på barnens hus här i stan då, vet att de har lundmyr grejer. Dottern vill ju som också använda tallriken som hatt annars :S hon har låångt hår och det blir ju att duscha hela tiden annars..

• augusti06

Jag har köpt en på ICA, bambino heter den och man får med en sked, gaffel och ett lock till kanon bra och är billig (55kr kostar allt) värt att prova har en baby björn men den är inte lika bra glömde säga att den har en sug propp under tallriken som fungerar om man sätter fast den rätt. Lycka till

• Silverkatten06
    aktuelle skrev 2007-11-15 21:40:24 följande:
    jasså? säljaren på brio sa att den inte fastnar utan bara är som ett underlägg..
    Då verkar det som om Brios säljare inte riktigt vet vad det är de säljer...
Svar på tråden en tallrik med sugpropp som funkar, finns dem?