• Anonym (3barnsmor)

Någon som kan tipsa om en bra kvinnlig psykolog i Uppsala?

Trodde aldrig att jag nånsin skulle behöva en psykolog men har bestämt mig för att om nedstämdheten inte går över efter avslutad aming så ska jag söka hjälp, för mig själv och hela familjens skuld. Har mått dåligt till och från hela mitt liv känns det som, inga speciella orsaker bara en massa oro och bekymmer. Barnlöshet som nu är förbytt till trebarnsmor är väl den mest bidragande orsaken till varför jag är nere nu. Tre barn på fyra år är väl ingen hit om man är känslig för depressioner som jag, men oh vad glad man är för de ändå. Hoppas så innerligt att det går över när det lugnat sig och bebisen börjar bli lite större, är så trött, så trött jämt. Ammar jättemycket och längtar efter att sluta, misstänker att amingen också är en bidragande orsak eftersom det gör mig så trött och sliten. Älskar att vara hemma med barnen men blir så ledsen att jag inte orkar med riktigt, att vara den mamma jag vill menar jag. Någon som vet om en varm och "snäll" psykolog som du kan rekommendera? Hur gör man? Bättre att söka privat? Tack för svar, skönt att lätta hjärtat lite.

Svar på tråden Någon som kan tipsa om en bra kvinnlig psykolog i Uppsala?