• Anonym (svettfia)

Luktar man mer svett/illa om man är gravid?

Misstänker att jag är gravid, men inte testat ännu då jag är på BIM -9, vill vänta och se om mensen kommer ändå, men vissa tecken finns där så som illamående (men inte kräkts), svullen mage, extrem trötthet och mer finnar/utslag (och jag är den som har nån enstaka finne runt mens, men aldrig som det är nu)

Märkte för några dagar sen att mina armhålor luktar riktigt illa, även bara några timmar efter dusch. Det luktar precis som när man var i tonåren,riktigt illa och skarpt...är det också nåt symptom kanske pga hormoner?

• Svar på tråden Luktar man mer svett/illa om man är gravid?
  • Anonym (svettfia)

*puffar*

• Anonym

Jag är gravid och jag luktar ganska äckligt när jag inte duschat på två dar eller så.pratade med min barnmorska o hon rådde mig att ta en dusch och det gjorde jag och det hjälpte.

:-P

• Anonym

Hmm, luktsinnet är ju rätt välutvecklat när man är gravid. Jag höll på och spy i kön på ett fik eftersom damen bakom luktade kiss. Sedan dess har jag oftast en sjal med min parfym att dra upp lite över näsan om det krisar. Men det började inte förrän i v sex, sju för mig..

• AnnaGBG
    Anonym skrev 2007-11-14 20:32:44 följande:
    Jag är gravid och jag luktar ganska äckligt när jag inte duschat på två dar eller så.pratade med min barnmorska o hon rådde mig att ta en dusch och det gjorde jag och det hjälpte. :-P
    Åh, så roligt.

TS, japp man luktar svett mer när man är gravid. Det är väldigt vanligt.
  • Saaaga

jag har kännt av samma sak har bim idag den har ej kommit..:S o jag ligger 17 dagar efter äl..:D
    känner mig varm o kall på samma gång känns som jag luktar mera svett e mera trött på kvällen :S

• Anonym
    AnnaGBG skrev 2007-11-14 21:52:49 följande:
    Åh, så roligt.TS, japp man luktar svett mer när man är gravid. Det är väldigt vanligt.
    Varför ska man lukta mer svett?har du statistik på det eller?man kanske kan fundera på deo då.
  • Pernilla o Ronny

Jag kan faktiskt erkänna ett min svett har blivit värre sedan lill*n flyttade in i magen... Har börjat med starkare deo..

Har inte det där med all dessa hormoner att göra då.. Som allt annat...?

• Anonym (svettfia)

känner mig exakt så, har varit enormt trött flera kvällar i rad nu, för tre dagar sen sov jag 12 timmar på natten och på kvällen igen var jag så trött att jag inte orkade hålla ögonen öppna :/

Saaaga skrev 2007-11-14 21:54:31 följande:
    jag har kännt av samma sak har bim idag den har ej kommit..:S o jag ligger 17 dagar efter äl..:Dkänner mig varm o kall på samma gång känns som jag luktar mera svett e mera trött på kvällen :S
  • Anonym (svettfia)

Kvitar om man tar deo, det luktar ändå igen efter ett tag...

Anonym skrev 2007-11-15 09:44:05 följande:
    Varför ska man lukta mer svett?har du statistik på det eller?man kanske kan fundera på deo då.
  • Anonym (svettfia)

Hmm antar att jag kan lägga ännu ett symptom på min lista då, längtar till bim så jag kan testa mig :)

Pernilla o Ronny skrev 2007-11-15 09:46:37 följande:

Jag kan faktiskt erkänna ett min svett har blivit värre sedan lill*n flyttade in i magen... Har börjat med starkare deo.. Har inte det där med all dessa hormoner att göra då.. Som allt annat...?
  • Anonym

Ja jag tycker man luktar äckligare...men kanske beror det på att man känner lukterna mer väl? Jag vet inte....

• Endag

Inte jag, men svettas typ aldrig ... men en del sägs ju svettas mkt under graviditeten så dte kan säkert stämma...

♥ Bf 22 nov ♥
  • AnnaGBG
    Anonym skrev 2007-11-15 09:44:05 följande:
    Statistik? Att hormoner ändrar på det mesta som händer i kroppen är ju inget nytt vad det gäller graviditet. Du kan svettas mer - eller mindre och tusen andra saker händer.

Jag använder min vanliga deo ( om jag nu måste bemöta den fjantiga kommentaren ) men den hjälper alltså inte som den brukar.
Svar på tråden Luktar man mer svett/illa om man är gravid?