Fryser så fruktansvärt
Jag bantar o fryser så hemskt, är det bra för viktminskningen?
Jag bantar o fryser så hemskt, är det bra för viktminskningen?
Nej tvärtom, du fryser för att din ämnesomsättning sjunkit till svältnivå. Du äter för lite helt enkelt och kroppen gör allt för att spara energi och håller nere blodcirkulationen, därför blir du kall och fryser.
Vad äter du på en dag ungefär?
ca:1200kcal
Slutar jag frysa äter jag lagom då?
Du måste få i dig mera fast du bantar.
Ät mera..
FRUKOST: fiberberikad havregrynsgröt med mjölk & skivad banan + 1 fullkorns macka med 2-3 skivor kokt/röktskinka. Grönsaker på det. The eller kaffe.
MELLIS:Gärna 1 näringsdryck + frukt
LUNCH: Lagad mat med grönsaker
MELLIS: Knäckemacka med tex. The eller kaffe
MIDDAG: Lagad mat med grönsaker. Gärna kokta.
MELLIS: Fruktsallad eller macka eller en näringsdryck.
Låter kanske mycket. men kroppen kan inte gå på sparlåga.
Anpassa dina portionsstorlekar.
men ät ordentligt i några dager ska du se att du fryser mindre + att du går ner i vikt.
Ett tips är att köpa viktväktarnas kokböcker. Finns säkert att hitta på Tradera för en billig peng.
Beror ju lite på hur mycket du väger nu o.s.v. men jag tycker gott du kan äta iallafall 1400 kcal om dagen. Du kommer ändå minska i vikt om du rör på dig "normalt".
Du fryser eftersom du äter för lite! 1200 kcal är ingenting! Varför bantar du? Fryser du beror det på att kroppen ställt in sig på svältnivå!
Lägg ner bantandet.
Anonym : Fast Ts kanske behöver banta? Det vet ju inte vi. Att säga att hon ska lägga ner det är väll lite fel?
Banta är aldrig rätt, och dessutom till den grad att man börjar frysa. Jag tror på träning och rätt kost, då mår kroppen bra och slipper en massa konstiga symptom...förutom träningsvärk då :)
Dessutom kvittar det hur överviktig man är, man ska ändå inte äta endast 1200 kcal om dagen...
så JO..Lägg ner bantandet :)
Ch Belair skrev 2007-11-15 14:07:30 följande: