• jagäraf

Mascarallergi/överkänslighet

Jag är sedan många år överkänslig mot mascara. Konstigt nog bara på ett enda ställe i ena ögat, på den övre ögonfransraden. Där får jag klåda och ibland även som en vattenfylld bubbla. Detta gör naturligtvis att jag inte vågar använda mascara mer än då och då. Har testat de flesta märken (känns det som) och vissa funkar bättre än andra. Bäst är Lancomes Definicils och Face men inte ens de funkar ordenligt. Finns det någon som har liknande problem och som kanske hittat hjälp? Eller någon som har förslag på någon riktigt allergivänlig mascara? Ska testa Tromborg tänkte jag, erfarenhet, någon?

Hur funkar mineralmakeup på allergiker, någon som vet?

• Svar på tråden Mascarallergi/överkänslighet
  • Crown S

Jag kan tipsa om en mascara som brukar passa allergiker/känsliga: märket är Artistry. Hela färgkosmetiken är helt parfymfri. De har dessutom en helt nöjd kundgaranti på hela 90 dagar, så om man av nån anledning inte är nöjd får man sända tillbaka och får alla pengarna tillbaka.

• jagäraf

Okej, tack för tipset. Vet du var man kan få tag på den mascaran? Via nätet eller säljs den i butik?

• jagäraf

Tyvärr verkar inte ens sensitivemascaror funka på mig. Jag vet inte ens vad det är jag är allergisk mot. Gjorde en test, visserligen för 10 år sen men då kunde de inte hitta vad det var. Konstig allergi verkar det vara.

• Lilla Lillan

Jag är allergisk mot olika konserveringsmedel som finns i smink. De enda produkter jag kan använda är Apotekets egna. Har du provat Apotekets mascara? Jag tål inte Oriflames produkter.

• synöve

hej!
    nestan all mascara inneholder nickel har jag för mig,så det kan kanskje väre det du reagerer på?
    apotekets eget märke ska det vara litet av det i,ellers så tror jag marykay sin är helt nickelfri..
    lycka til!

• mypus

Ang, det med nickel.... det är i borsten det finns och det står ju inte i ingrediens förtäckningen..... tänk oxå på att byta mascaran ofta max 3 månader ska du ha den. Jag Har prövat Tromborgs och den fungerar bra på mig. oxå allergisk men vet inte mot vad... make up store har fungerat bra på mig med.

• jagäraf

Apotekets har jag testat och det funkade inte. Nu senast testade jag Bodyshops och den skulle innehålla samma mängd av både det och det andra som ett glas vatten innehåller men den gav kraftig reaktion nästan direkt. Nu står mitt hopp till Tromborg och så ska jag försöka ta reda på (genom hudläkare) vad det är jag reagerar på. Kanske de har bättre metoder nu än för 10 år sen.

Tack för era svar!

• veroniq

hej prova mary kay´s mascara den brukar funkar för dom flesta...lycka till

jagäraf skrev 2007-11-14 21:54:28 följande:
    Jag är sedan många år överkänslig mot mascara. Konstigt nog bara på ett enda ställe i ena ögat, på den övre ögonfransraden. Där får jag klåda och ibland även som en vattenfylld bubbla. Detta gör naturligtvis att jag inte vågar använda mascara mer än då och då. Har testat de flesta märken (känns det som) och vissa funkar bättre än andra. Bäst är Lancomes Definicils och Face men inte ens de funkar ordenligt. Finns det någon som har liknande problem och som kanske hittat hjälp? Eller någon som har förslag på någon riktigt allergivänlig mascara? Ska testa Tromborg tänkte jag, erfarenhet, någon?Hur funkar mineralmakeup på allergiker, någon som vet?
  • veroniq

dom har oxå 100% nöjdhetsgaranti....funkar den inte får du lämna tillbaka den

veroniq skrev 2007-11-15 07:20:35 följande:
    hej prova mary kay´s mascara den brukar funkar för dom flesta...lycka tilljagäraf skrev 2007-11-14 21:54:28 följande:
  • hmmhmm

för mig har i.d´s smink fukat kanon. har känslig hy o brukar inte kunna sminka mig alls... men alla deras produkter jag provat har funkat utan minsta rodnad eller klåda... 100% nöjd är iaf jag :)

• Crown S
    jagäraf skrev 2007-11-14 22:13:39 följande:
    Okej, tack för tipset. Vet du var man kan få tag på den mascaran? Via nätet eller säljs den i butik?
    Man kan handla den via nätbutik om man har egen kundnummer, eller så kan man handla av nån annan då som har kundnummer. Du kan få handla via mig om du vill, jag handlar därifrån till mig själv. Kan sända dig en broschyr om du vill!
  • jagäraf

Kan berätta att jag nu testat Tromborgs mascara som ska vara så bra för allergiker men inte ens den funkade. Lägger ner det här med mascara, för tillfället åtminstone.

• Marie J

Hej!

Tycker du ska prova Mary Kay´s mascara.
    100% nöjdhetsgaranti = pengarna tillbaka om du inte är nöjd....
    + Helt nickelfri!!!! (även borsten)

Endast 199:-

• Murloc

Blincs mascara, speciellt framtagen för personer som opererat ögonen.

Svar på tråden Mascarallergi/överkänslighet