• Anonym

Måste man skriva under delgivning för att kunna få en betalningsanmärkning?

???

• Svar på tråden Måste man skriva under delgivning för att kunna få en betalningsanmärkning?
  • Anonym

När du får din delgivning MÅSTE du skriva under och skicka in talongen!
    Det är jätteviktigt!

Det betyder inte att du säger ok till skulden, men du måste tala om att du fått delgivningen!

Huruvida du skriver under eller inte har inget med beslutet om anmärkningen att göra.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-11-15 01:45:22 följande:
    När du får din delgivning MÅSTE du skriva under och skicka in talongen! Det är jätteviktigt! Det betyder inte att du säger ok till skulden, men du måste tala om att du fått delgivningen!Huruvida du skriver under eller inte har inget med beslutet om anmärkningen att göra.
    Men om de ringer på dörren - kan de redan ha satt en bet.anm. då?
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-11-15 01:51:05 följande:
    Men om de ringer på dörren - kan de redan ha satt en bet.anm. då?
    Ingen aning....

Tror att du måste ha klargjort att du fått delgivningen innan dom kan sätta en anmärkning, men varför låta det gå så långt?
  • kille82

Hej!

När jag delgav en av våra hyresgäster så behövde han inte skriva på. Kronofogden hade först varit där och han öppnade inte. Då fick jag själv ansvaret att sköta delgivningen. Då han vägrade skriva på så finns det med ett papper där jag och ett vittne intygar att vi lämnat delgivningen.

• Anonym

Anmärkningen hamnar definitivt där om det gått så långt att de ringt på dörren. Tror att man i vissa fall kan komma undan om man är snabb att betala in sin skuld?

• Lillevida

NEJ!!! Det blir inte en anmärkning bara, för att dom ringer på dörren. När du får ett brev där de står UTSLAG på, så har de blivit en anmärkning..

Svar på tråden Måste man skriva under delgivning för att kunna få en betalningsanmärkning?