• Anonym (nyfiken)

Fluoxetin = Viktnedgång eller viktuppgång hos dig?

Ja, gick du upp eller ned i vikt av denna medicin och vilka var dom värsta biverkningarna?

• Svar på tråden Fluoxetin = Viktnedgång eller viktuppgång hos dig?
  • Anonym ((***))

Jag gick varken upp eller ner i vikt Dom mest besvärande biverkningarna jag hade var enorma svettningar o svårt att få orgasm vid sex.

• Anonym

samma som ovan men gick upp, upp ,upp

• Anonym

Jag gick ner i vikt! MASSOR! Hade egentligen inga jätte besvärande biverkningar... Ingen aptit och lätt illamående bara.

• Anonym

Varken uppgång eller nedgång vad jag minns iaf...men jag åt det inte så länge.

• Anonym

Ursäkta mig men jag har aldrig hört talas om Fluoxetin. Vad är det? Kan man köpa det receptfritt eller måste man ha recept?

• Anonym

Fluoxetin är antidepp-medicin som är speciellt anpassad till såna med bulimi. Jag hr ätit dom. Gick upp,men det erodde mest p att jag började äta som vanligt istället för att spy upp allt. Hade ingen sexlust alls och var rätt känslokall..

• Anonym (Upp)

Jag går upp i vikt vilket är en enorm besvikelse. Biverkningar jag har är svettningar, ofrivilliga ryckningar i benen vilket är obehagligt och klåda.

• Anonym (nyfiken)

puffar

• Anonym (nyfiken)

puffar igen. Det måste väl finnas fler som tar/tagit denna medicin?

• Anonym (Hmm)

jag gick upp!!!!!!!! ca 20 kg under dom 3,5 åren jag åt dom.

Andra biverkningar jag hade va känslokall el jag hade INGA känslor alls... oförmåga att kunna få orgasm....självmordstankar bla

Nu sluta jag med alla mediciner för drygt 1,5 år sen o kan inte fatta att jag stod ut i 3,5 år... skulle ALDRIG börja igen med såna mediciner för dom förstörde mig... gjorde ingen nytta alls med facit i handen.

• Anonym (jaja)

Jag gick varken upp eller ned. Den enda biverkningen jag fick var att jag höll på att dö av "allergi-chock" utav dom.

• Ghettoblaster

Jag var likadan som dig, fattar inte heller hur jag kunde står ut med att ta dem faktiskt.
    Herregud så avtrubbad som man blev!

Anonym (Hmm) skrev 2007-11-16 07:41:33 följande:

jag gick upp!!!!!!!! ca 20 kg under dom 3,5 åren jag åt dom.Andra biverkningar jag hade va känslokall el jag hade INGA känslor alls... oförmåga att kunna få orgasm....självmordstankar blaNu sluta jag med alla mediciner för drygt 1,5 år sen o kan inte fatta att jag stod ut i 3,5 år... skulle ALDRIG börja igen med såna mediciner för dom förstörde mig... gjorde ingen nytta alls med facit i handen.
  • Anonym (nyfiken)

puffar

• Anonym (S)

Åt dem i 1,5 år, gick upp 10 kg

• Anonym

Ingen som har det mot depression utan mat-problem?

• Anonym (depp)

Hej , ja fick det mot depression men bad att få sådana där man inte gick upp i vikt då fick ja fluexin . Jag gick upp i vikt av dem. Men jag fick ångestdämpande med dem pga att första ggn ja åt dem gick ja ner i en sån deppsvacka( i början av de ca 4 veckorna) att ja försökte ta livet av mig. Så andra ggn åt ja så mycket ångestdämpande att ja var så trött att det kan samtidigt ha varit det att ja åt mycket för att hålla mig vaken.
    Men det verkar vara otroligt olika beroende på personer. Min syster har oxå gått upp i vikt av dem.

Svar på tråden Fluoxetin = Viktnedgång eller viktuppgång hos dig?