• NaddeKarlsson

Orolig mamma

Hej!

Jag fick en son för 1 månad sen, som kom i v. 36+5.
    Han vägde 2350g och var 45cm lång, men nu när vi var och vägde honom igen så hade han bara gått upp..200g:'(.
    Så nu när han är ca. 1 månad så väger han bara 2550g..och 45.5cm lång.
    Jag är jätte orolig, varför går han inte upp mer??
    Han äter hela tiden, och på bvc tycker dom att jag inte ska oroa mig, att vissa barn tar lite längre tid på sig.
    Han är helt frisk och dom har ingen förklaring till varför han kom för tidigt, han ville ut...hans pappa kom 1 månad förtidigt kan det bero på det??

Vill ha svar från andra prematur föräldrar, ska jag oroa mig???

//Nadja

• Svar på tråden Orolig mamma
  • N1an

Du ska inte oroa dig om de inte är oroliga på BVC. De håller koll på ditt barn! Ofta går barnen ner i vikt efter födseln och det kan ta upp till en månad innan de är uppe i sin födelsevikt. Och det är ju din kille och 200 gram till.

Om du har svårt att släppa oron tycker jag att du ska ringa din BM igen och be att få komma så att du kan få vara lugn. De är tillräckligt mycket annat i början när en bebis kommer. Så du ska inte behöva vara orolig över det.

• NaddeKarlsson
    N1an skrev 2007-11-15 08:40:38 följande:
    Du ska inte oroa dig om de inte är oroliga på BVC. De håller koll på ditt barn! Ofta går barnen ner i vikt efter födseln och det kan ta upp till en månad innan de är uppe i sin födelsevikt. Och det är ju din kille och 200 gram till. Om du har svårt att släppa oron tycker jag att du ska ringa din BM igen och be att få komma så att du kan få vara lugn. De är tillräckligt mycket annat i början när en bebis kommer. Så du ska inte behöva vara orolig över det.
    Han gick ner 200g, han vägde 2 150g när vi åkte hem, så totalt har han gått 400g...nu när jag tänker efter:)...skönt...jag måste sluta noja mig:P
  • N1an

Klart man blir orolig. Det är lätt att man oroar sig för mycket. Men kontakta din BM när du blir det. De är vana att svara på frågor från oss oroliga föräldrar. ;)

Svar på tråden Orolig mamma