• Anonym

Ramla ner ifrån en lång trapp och är gravid :-(

Jag ramlade ifrån våran trapp här utanför .. det va super halt och gick på några sek.
    Liv rädd e man nu jag e gravid i vecka 15.. kan man ringa privat gyn och beställa tid för att kika på bebisen .. känner mig nojjig.

• Svar på tråden Ramla ner ifrån en lång trapp och är gravid :-(
  • Exchange

Det ska till extremt kraftiga slag för att något ska hända. Blåmärken? Stora?

• Marlene B

Den ligger så pass skyddat i v 15 så det lär inte vara någon fara men det är klart är du orolig så ska du såklart åka till BM och kolla.

• Xarisma

Visst kan du ringa och höra dig för men tror nog bebis mår bra. Fick själv en häst över mig i v 17 och den hästen slog mig gul och blå men gick bra. Dottern är snart två och inte märkt några men

• kaksmulan

Ta kontakt och berätta vad som hänt! De kan avgöra åt dig ifall du behöver komma in eller inte. Får du mycket sammandragningar (mensvärk) så tycker jag att du ska åka in direkt.

MEN jag håller helt med de andra som svarat att bebisen ligger så skyddat så långt inne i dig så det är minimal risk att något skall hända ifall man ramlar. Det är skillnade när magen blir större och bebisen ligger "lägre ut" i din kopp.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • viseversa

bebisen ligger väldigt skyddad där inte.Kändes säkert bara som lite skvalp för bebben.Men det är klart du ska ringa om du är orolig!

• Cecese

Jag snubblade och ramlade rätt på magen när jag var i v. 30. Jag skrapade upp ena knäet ordentigt men bebisen klarade sig utan problem.

• smilli

OM du är orolig kan du ring gynakuten. de kan göra UL och kolla att allt är okej. Du ska inte behöva gå till en privat gyn.

• Musslan

Det är ingen fara, den ligger som sagt skyddad därinne! Jämför det med när BM klämmer på livmodern från "båda håll" för att känna på storleken, DET klarar ju bebben av trots att det känns väldigt hårdhänt och att det sker både från in- och utsidan!

• Anonym

jag fick blåmärke vid höften.. känner mig skit orolig.. för jag ahr gjort vul o bebisen ligger långt fra m i magen

• Marlene B

Är du smal/underviktig? Isåfall har du mindre underhudsfett och då kan fostret ligga längre ut och mer oskyddat, iannatfall så är det ingen fara.

Men ring till BM så att du kan komma och kolla hjärtljuden så slipper du vara orolig.

• Anonym
    CloudBerry skrev 2007-11-15 09:21:04 följande:
    Är du smal/underviktig? Isåfall har du mindre underhudsfett och då kan fostret ligga längre ut och mer oskyddat, iannatfall så är det ingen fara.Men ring till BM så att du kan komma och kolla hjärtljuden så slipper du vara orolig.
    Japp jag e smal..
  • Marlene B

Den illustationen visar en smal människa.

• Anonym

jag ramlade på magen när jag var gravid och det var på vintern och sedan föddes en fullt frisk tjej några månader senare:)

Svar på tråden Ramla ner ifrån en lång trapp och är gravid :-(