• Trisses2

Fika vid husbesiktning...

Jag har en liten undran bara....vi har precis sålt vårt hus och idag ska köparna ha besiktningsman över för att kolla huset. Brukar det vara så att säljarna bjuder på fika, eller så?

(Det här slog mig imorse och nu går jag bara o grunnar på saken utan att kunna tänka klart :)).

• Svar på tråden Fika vid husbesiktning...
  • Silverkatten06

Nej, det tror jag inte. Men vill du sätta på en kanna kaffe är det säkert uppskattat...

• MaddeMamman

tycker jag inte behövs, vi gjorde det inte. Vi höll oss undan och hjälpte bara till med stege osv. eller för att svara på frågor, kan tro att de gärna vill kolla ifred. När vi besiktigade vårt hus var inte säljaren alls med.

• MaddeMamman

visst det är kanske lite papper som ska ni ska gå igenom efter o då kan det vara gott att kunna sitta med en kopp kaffe, några kex kanske men bulla inte upp en massa.

• Trisses2

Tusen tack för svaren. Ladda kaffebryggaren kanske inte är nån dum idé då :).

• Thursday

Vi köpte vårt hus av en äldre dam och varje gång vi var där fick vi kaffe och sju sorters kakor. Väldigt trevligt (Kan tillägga att hon flyttade till nästa hus, så vi var alltså hennes nya grannar.)

• Tensia

hej får jag fråga har ni redan skrivit papperna och dom gr en besiktning efteråt? ska själv köpa hus.

• Jossebell

Nej det tycker jag inte är nödvändigt. Besiktningsmannen är ofta stressad och i farten för att komma vidare till nästa uppdrag. De jobbar ju på provis. Men köparna kanske har lust men jag skulle nog inte göra det.

• Trisses2
    Tensia skrev 2007-11-15 12:30:17 följande:
    hej får jag fråga har ni redan skrivit papperna och dom gr en besiktning efteråt? ska själv köpa hus.
    Japp, papprena är skrivna, i förrgår, så nu är det bara besiktningen kvar.
    Är fortfarande i valet o kvalet med fika eller inte :). Beror på hur det går...om man säger så... .
  • Vaniljmamman

Vår besiktningsman var sååå noga å det tog närmare 5 timmar att besiktiga. Säljarna bjöd hela gänget på fika i halvtid, efter genomgång av markplan + vinden och innan källare, tak och utomhus.
    Smaka´de gott och bjöd på några skratt.

• eleena

Vi fick fika, var jättetrevligt!

Kändes som goodkarma grej.

Svar på tråden Fika vid husbesiktning...