• Flowie82

Ta bort bidé?

Vi har nyss flyttat till en ny lägenhet o har en bidé (stavning?) i vårat badrum som jag inte tycker om, den är onödig o tar bara plats.
    Jag funderar på om man kan ta bort den själv o sen ställa nåt där över avloppshålen istället. Har hittat ett "sidobord" från ikea som skulle passa bra där, så kan man förvara saker där istället för att ha en bidé som man aldrig använder. Vi har alltså en hyresrätt, så man kan väl spara bidén o sätta tillbax den om/när man ska flytta.
    Går det tror ni??

• Svar på tråden Ta bort bidé?
  • Ex ungue leonem
    Flowie82 skrev 2007-11-15 10:25:29 följande:
    Vi har nyss flyttat till en ny lägenhet o har en bidé (stavning?) i vårat badrum som jag inte tycker om, den är onödig o tar bara plats. Jag funderar på om man kan ta bort den själv o sen ställa nåt där över avloppshålen istället. Har hittat ett "sidobord" från ikea som skulle passa bra där, så kan man förvara saker där istället för att ha en bidé som man aldrig använder. Vi har alltså en hyresrätt, så man kan väl spara bidén o sätta tillbax den om/när man ska flytta.Går det tror ni??
    Är det en hyresrätt är det bäst du talar med någon på fastighetsbolaget du hyr av.
    Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • Flowie82

Men jag tänkte att så länge vi kan sätta tillbax den så kan det väl inte va nån fara. Men eftersom det är avlopp under så kanske det är bäst o prata med dom först

• Ex ungue leonem
    Flowie82 skrev 2007-11-15 10:31:02 följande:
    Men jag tänkte att så länge vi kan sätta tillbax den så kan det väl inte va nån fara. Men eftersom det är avlopp under så kanske det är bäst o prata med dom först
    Skulle det hända något pga det du ev tänker göra.Så kan du åka på att betala ersättning är det värsta
  • Thursday

Alltså, det är väl vattenlås i själva bidén? Som om du tar bort den för du ett avlopsstinkande hål eftersom inget hindrar lukten. Kanske inte så trevligt?

• Ex ungue leonem

För det mesta är det heller inte tillåtet att byta badrumsskåp eller sanitetsvaror i bad- och duschrum.
    Fastighetsägaren har skyldighet att se till att detta görs fackmannamässigt det vill säga att man lagar fuktspärren när man gör nya hål i väggarna.
    Det här bör man ju också tänka på i den egna bostadsrätten eller villan, när man vill förnya med nya skåp eller kanske ett nytt handfat.

Mer finns att läsa på:
    http://www.alltombostad.se/Inredning/_Artiklar_Inredning/Vad_kan_man_fixa_sjalv_hemma/

Svar på tråden Ta bort bidé?