• arivle

tips på vad man kan ha till potatisgratäng

Tänkte göra en potatisgratäng ikväll men vet inte riktigt vad jag ska göra till. Ngn som har ngt gott recept och vill dela med sig? Tack!

• Svar på tråden tips på vad man kan ha till potatisgratäng
  • 061104

Ha köttfärs i potatisgratängen? Det är underbart gott.

• arivle

Ja det kanske vore ngt! Ska jag prova!

• 061104
    arivle skrev 2007-11-15 10:39:18 följande:
    Ja det kanske vore ngt! Ska jag prova!
    Ja eller kassler, det kan jag oxå rekommendera.
    Prova! & säg gärna sen vad du tyckte om det
  • gulloliver

lägg tonfisk o majs i o lite morätter i potatisgratängen med. mums mums

• arivle

Jag tänkte prova tinas potatisgratäng den verkade god..ja, vispgrädde är allt godast och ibland får man festa..det ska jag allt ha i i kväll, vispgrädde..

• PlanetPanel

Jag brukar göra en kall kyckling som är jättegod. Stek 1 kycklingfilé (salt och peppar på) per person. Låt den svalna och skär den sedan i halv cm-tjocka skivor. Lägg upp på ett fat. Blanda ungefär lika delar olivolja och balsamvinäger i godtycklig mängd (ca 2 msk av varje per portion blir nog lagom). Skiva 1 vitlöksklyfta tunnt per person, ca 2 soltorkade tomater och 5-10 oliver per person och blanda ner det i olje/vinägerblandningen. Salta och peppra. Häll geggan över kycklingen och dekorera om du vill med färsk timjan eller anna krydda.

• Thullan

När jag gör potatisgratäng köper jag en påse "Fransk potatisgratäng" o gör efter den sen serverar jag nåt kött till o en sallad. Det är så enkelt o så underbart gott att göra en potatisgratängen.

• elektra1

kycklingfilé man kokar i gryta, med lite dragon,salt, grädde-.
    så enkelt och gott.

• Moniqe1979

tycker stekt7grillad fläskkarre är underbart till gratäng elelr om man har tid en härlig flask stek fylld med katarin plommon. tycker iofs allt fläsk kött gör sig jätte bra med gratäng.

• carola1977

Helstekt fläskfilé är enkelt och gott tycker jag. Annars brukar jag ha kassler eller stekt kycklingfilé.

• Sara K

Några skivor färska tomater i blir gott och glöm FÖR ALL DEL inte att ha över en påse riven ost!
    (vitlök är viktigt oxå!)
    Gott till är en sallad, gärna med rostade pinjenötter o babyspenat,
    I övrigt är ju fläskfile´, kycklingfile´ eller varmrökt lax passande mat till  tycker jag.

Sara, stolt mamma t. Stella -05 o Wiggo -06!!
Svar på tråden tips på vad man kan ha till potatisgratäng