Tipsa mig om bra förskolor i Karlstad!!!
Hej! Jag behöver tips och råd inför ev. förskolebyte!
Jag har tidigare haft min dotter på Orrholmens förskola och tyckte den var bra. Sen köpte vi hus i Vålberg och barnen fick gå på Bullerbyns förskola där. Den är verkligen super och jag och barnen stortrivs. Nu är det så att jag och barnen ska flytta in till Karlstad igen och jag vet inte vilken förskola jag ska välja, om jag ska byta över huvudtaget?!
Har ganska höga krav på bra rutiner, stukturerat upplägg och lärande där barnen inte bara förvaras och leker fritt för mycket.
Tanken var först att låta barnen gå på någon förskola på växnäs eftersom vi ska bo där. Har varit och tittat på två stycken men de känns inte tilltalande.
Helst skulle jag vilja slippa byta förskola men det blir ju samtidigt tokigt och dyrt (bensinpengar) att ha barnen kvar på Bullerbyn i Vålberg. Vill ju att barnen ska lära känna barn i stan och så inför skolan....men vet ju inte var jag kommer och bo när det är dags eller...
Så det här med gångavstånd kanske jag får glömma - tipsa mig om bra förskolor och berätta gärna vad som gör den bra!