• LillaMy71

Blodprov i expressbrev!! Nån mer??

Jag ska ta blodprov på måndag för att kolla om jag är nedreglerad så jag får börja med sprutorna på onsdagen. Och för att dom ska få det snabbt så ska jag skicka det själv via expressbrev, nån mer som gjort samma sak?? Hur gick ni tillväga i så fall?? E lite rädd att det ska bli fel på nå sätt så att jag måste göra om det och då drar det ju samtidigt ut på tiden och jag blir efter i tidsplanen... snälla berätta om ni vet nåt om det.
    Tilläggas ska väl också att jag bor på annan ort än i Falun, där jag ska göra ingreppen o så, så att jag slipper åka 20 mil tur o retur bara för att lämna ett prov.

• Svar på tråden Blodprov i expressbrev!! Nån mer??
  • Fröken positiv

Jag har gjort det flera gånger. Du lägger bara blodprovet i de rör som du fått av kliniken postar på närmsta gula brevlåda före kl.13.00 så har de ditt prov dagen efter. Jag behövde inte skicka det i ett expressbrev. Om du måste det pga dålig postgång så måste du väl gå till posten eller ICA.
    Lycka till!
    Kram
    FP

• LillaMy71

Okej, för dom sa att det skulle vara express brev, men du använde alltså bara ett vanligt brev hemifrån eller??

• Fröken positiv

Ja, ett vanligt vadderat kuvert. De kanske sa express för att vara på den säkra sidan. Vanligtvis tar det ju bara en dag för brev att komma fram. Fråga på posten för säkerhets skull. Man vill ju inte att det ska bli fel

• LillaMy71

Nej precis, jag e jätte rädd för att det ska bli fel så allt fördröjs eller nåt.
    Får ta en vända till posten då få se vad dom säger..
    Tack för svaren det känns jätte bra att det finns folk i samma situation som en själv.
    Kram på dig

• pemi

Jag tog mina prover på vårdcentralen, sen fixade de skicket till kliniken. Fungerade kanon!

pemi

• Ia7

Hej,
    jag har alltid skickat mina med express brev för att vara på den säkra sidan att de kommer fram. Posten garanterar inte att breven är framme dagen efter även om de oftast är det. För att posta ett express brev måste man betala 90 kronor och det gör man på posten.

kram Ia

• Karbox

På min klinik säger de att jag INTE ska skicka med express, har inte riktigt föstått orsaken. Men däremot vill de att jag själv ska posta brevet. Förmodligen pga det någon gång missats att skickas iväg av vårdcentralen.

Mitt råd är att du skickar det med express, som de sagt. Det kommer att gå bra!

Lycka till!

• Izabelle

Jag jobbar på posten och jag kan säga så här att när det är väldigt mycket post och lite folk så händer det att det blir kvarligg och posten lämnas kvar till dagen efter. En tanke du kan ringa till postterminalen där du vet att ditt paket kommer till först så kan du säga att det är jätteviktigt att det kommer fram så kan dom leta fram det och se till att det kommer fram.

Svar på tråden Blodprov i expressbrev!! Nån mer??