Hur kommunicerar man med sin partner?
Jag har problem med att kommunicera med min pojkvän. Blev för ca ett år sedan tillsammans med min nuvarande pojkvän, han är helt underbar och jag älskar honom så mycket. Nu har vi kommit till en punkt där vi funderar på att flytta ihop och då har några saker kommit fram till ytan. Han säger att han älskar mig men att efter ett år inte "känner" mig, att han har berättat så mycket om sig och att jag inte gjort det samma och att jag inte säger/berättar vad jag tycker om saker... så det resulterar i att han inte "känner" mig! Och eftersom han inte "känner" mig och inte vet vad jag vill, inte är redo att flytta ihop. Han tycker att jag ska vara för mig själv ett tag och verkligen fundera på vad JAG egentligen vill, men jag vet ju vad jag vill... jag vill flytta ihop och bilda familj med honom... jag har ju sagt det till honom.
Hur vet man om man kommunicerar för dåligt och vad kan man göra åt det?
Bara den saken att jag sitter här och skriver kanske tyder på att jag kommunicerar för lite med honom, borde kanske ta detta med honom... jag vet och jag ska men på vägen undrar jag om det finns någon som känner igen sig, och kan ge något tips?