• Skarpa

När sluta med SPC-flakes

Pga mjölkstockningar tidigare, äter jag nu SPC-flakes. Börjar vara otroligt less på att tugga,  tugga, tugga de där förbaskade havregrynen, men det är ju ändå bättre än mjölkstockning!

Undrar nu när man kan sluta med dem. Har pratat lite med bvc-sköterskan om dem, men hon såg ut som ett frågetecken, så jag har itne fått något svar från henne.

Ska man äta dem så länge man helammar? Så länge man ammar överhuvudtaget?

Hur har ni andra gjort, som har haft mjölkstockningar och ätit SPC-flakes?

Nu är jag också upplyst!
  • Svar på tråden När sluta med SPC-flakes
  • Tina9

Jag puffar, för att jag också vill veta!

Jag har förresten några recept på musli och gröt samt kakor om du vill variera ditt intag!

• Skarpa
    Tina9 skrev 2007-11-15 18:36:58 följande:
    Jag puffar, för att jag också vill veta!Jag har förresten några recept på musli och gröt samt kakor om du vill variera ditt intag!
    Tack, men jag har nog samma recept här hemma
    Nu är jag också upplyst!
  • Skarpa

Hmm... det måste väl finnas någon som har slutat äta SPC-flakes?!?

(*Puff* med andra ord )

Nu är jag också upplyst!
  • Tina9

Skarpa, tror du nån annan äter SPC-flakes?

• Skarpa
    Tina9 skrev 2007-11-21 22:09:19 följande:
    Skarpa, tror du nån annan äter SPC-flakes?
    Jo, men frågan är ju om någon slutat med dem

*ser framför mig hur jag fortsätter att tugga dem dag ut och dag in, tills jag är gammal och tandlös*

Nej, men skämt åsido, så har jag fått lov att ha uppehåll med mitt flingätande några dagar. Har beställt nya till Apoteket, men min man har hela tiden glömt att hämta dem åt mig. Känner inte av någon mjölkstockningsaktigt hittills, men ska äta upp de påsar jag beställt. Tror dock att jag ska köra med halv dos ett tag, och se om det blir någon skillnad. De är ju så pass dyra att det skulle vara trevligt om man kunde åtminstone halvera intaget...
    Nu är jag också upplyst!
  • Tina9

Har du märkt ngn skillnad i själva mjölkproduktionen? Har en känsla av att SPC påverkaar positivt. Men jag ammar tvillingar så kanske är det därför...

Det är nog mest därför jag käkar SPC, för att jag VERKLIGEN INTE vill ha mjölkstockning med twinsen. Hade det bara två gånger med mitt första barn.

• Skarpa
    Tina9 skrev 2007-11-22 21:23:15 följande:
    Har du märkt ngn skillnad i själva mjölkproduktionen? Har en känsla av att SPC påverkaar positivt. Men jag ammar tvillingar så kanske är det därför...Det är nog mest därför jag käkar SPC, för att jag VERKLIGEN INTE vill ha mjölkstockning med twinsen. Hade det bara två gånger med mitt första barn.
    Nej, tycker inte att jag har märkt någon skillnad åt något håll. Åtminstone inte ännu. Dottern hade inte gått upp jättebra på senaste vägningen, så det är ju möjligt att produktionen ändå varit på väg neråt (även om det inte behöver vara pga dålig produktion som hon gått upp dåligt). Har tänkt börja med lite vanlig mat åt henne också så smått nu.
    Nu är jag också upplyst!
  • Pasadena

Jag slutade för lääänge sen Har inte fått nån stockning än iaf. Inbillar mig att det var det öppna infekterade såret som ställde till det och nu när det är läkt och man har även på sig varmare kläder så är jag inte orolig för stockning.

• Skarpa
    Pasadena skrev 2007-11-23 14:49:02 följande:
    Jag slutade för lääänge sen Har inte fått nån stockning än iaf. Inbillar mig att det var det öppna infekterade såret som ställde till det och nu när det är läkt och man har även på sig varmare kläder så är jag inte orolig för stockning.
    Slutade du tvärt eller trappade du ner successivt?
    Nu är jag också upplyst!
  • Pasadena

det blev väl så att jag glömde bort dem och åt bara halva "dosen" i några dagar innan jag la ner helt. men det ska nog gå att bara sluta!

Svar på tråden När sluta med SPC-flakes