• underworld

Ni som har två barn tätt

Ibland känns det som att jag skulle vilja ha en till snart:D [Våran dotter är 7 mån]
    Men killen vill vänta ett tag. Så då får man ju rätta sig efter det. Om han inte ändrar sig^^
    Hur har det gått för er med 2 små barn? Jag är så himmla nyfiken. Jag tycker det är bra jobbigt med en ibland. Och ibland känns det som en dans på rosor. Men så känner väll alla?
    Har ju ingen utbildning. Killen har jobb. den förbannade utbildningen. Skulle ju vara så änkelt om man kunde få ett schysst jobb utan att plugga.
    Nä men va säger ni då? Hur går det för er?

• Svar på tråden Ni som har två barn tätt
  • Dante

13 månader mellan mina pojkar. Det är tufft. Det är inget jag rekommenderar även om de är GULD värda!

Jag skulle aldrig skaffa två så tätt igen. Men det är klart jag aldrig vill vara utan dem...

Det jobbiga är 3 år av sömnlöshet, två blöj- och vällingbarn, otillräckligheten när de slåss om uppmärksamheten.

Det bästa är all kärlek...och så "har man det gjort", småbarnstiden blir kompakt, maffig...

Jag skulle gärna vilja ha jobbat lite längre än 6 månader mellan pojkarna, hunnit samla lite krafter, hittat mig själv igen. Nu får jag hitta ett nytt jag. Som för tillfället är ganska trött... 

All you have to decide is what to do with the time that is given to you
  • ims67

När mina barn var små tyckte jag det var jobbigt men nu när dom är tonåringar är det ju faktiskt rätt så bra,tonårskriget tar ju slut fortare.

• htessan

jag är 22 år och har två tjejer. en på 1år och 10mån och en som är 3veckor.

det går bra än så länge. men ibland är det lite jobbigt. känns som man att det enda man gör är att byta blöjor.=)

jag pluggar samtidigt också. men jag tycker det går bra.

det går bara man vill.

• Mamma Teresa

Skriver blogg om hur det är att leva ensamstående med två barn.
    Är 19 år och min dotter är drygt två år och sonen är 5 månader.

Det är bara att kika om du har lust: www.tumadre.blogg.se

Svar på tråden Ni som har två barn tätt