• milliotindra

Kasslergratäng

När man gör kasslergratäng med ris ska man koka riset först som vanligt då???

• Svar på tråden Kasslergratäng
  • Birgitta2

ska du ha riset i ugnen sen eller hur hade du tänkt dig? Kan man verkligen gratinera ris?

• CoolaSuperMamsen

ja koka riset innan=)

I min mage ruvar jag på resultatet av vår kärlek för 4:e gången!
  • Lillan 07

Går jättebra att gratinera ris!
    Måste dela med mig av ett jättegott recept som min mamma gjort i alla tider.
    koka ris och lägg i en form
    lägg sen kassler skuret i stavar eller tärningar och purjolök ovanpå
    Vispa (lätt) ihop grädde och chilisås + majonnäs och häll ovanpå och så in i ugnen
    225 grader och i 30 min tror jag det e. Smaskens!

• Birgitta2

Lillan 07 skrev 2007-11-15 19:04:14 följande:

Går jättebra att gratinera ris! Måste dela med mig av ett jättegott recept som min mamma gjort i alla tider.koka ris och lägg i en formlägg sen kassler skuret i stavar eller tärningar och purjolök ovanpåVispa (lätt) ihop grädde och chilisås + majonnäs och häll ovanpå och så in i ugnen225 grader och i 30 min tror jag det e. Smaskens!
    Gud så gott det lät. Det blir nog fredagsmiddagen här hos mig.
  • Lillan 07

Blev det någon fredagsmiddag?

Birgitta2 skrev 2007-11-15 19:30:37 följande:
    Gud så gott det lät. Det blir nog fredagsmiddagen här hos mig.
  • Birgitta2

Lillan 07 skrev 2007-11-28 14:23:07 följande:

Blev det någon fredagsmiddag?
    Nej... mitt minne är som ett såll. Och jag blev så glad när jag såg detta. Nu skall jag i alla fall spara receptet!
  • calistra

Går jättebra att gratinera ris! Måste dela med mig av ett jättegott recept som min mamma gjort i alla tider.koka ris och lägg i en formlägg sen kassler skuret i stavar eller tärningar och purjolök ovanpåVispa (lätt) ihop grädde och chilisås + majonnäs och häll ovanpå och så in i ugnen225 grader och i 30 min tror jag det e. Smaskens!
    Låter ju nästan som Flygande Jacob. Då har man stekt kyckling, ris, jordnätter och vispad grädde(jag tar alltid mellangrädde), chillisås. *mumsens*
  • Lillan 07

Ja visst, det är något liknande. Men kassler är billigare och jordnötter kan jag vara utan

calistra skrev 2007-11-28 17:47:51 följande:
    Låter ju nästan som Flygande Jacob. Då har man stekt kyckling, ris, jordnätter och vispad grädde(jag tar alltid mellangrädde), chillisås. *mumsens*
Svar på tråden Kasslergratäng