• håller tummarna

Finns det fler daigs som har "förbud" mot body??

Idag när jag kom för att hämta vår 15 månader gammla dotter så var hennes body återigen inte knäppt.
    Eftersom detta hänt flertalet gånger valde jag idag att ifrågasätta varför.
    Som svar fick jag att - vi har som önskemål här på förskolan att barnen inte ska ha body (vilket de berättade någon av de första dagarna, men jag sa redan då att jag vill att min dotter ska ha det, vilket de den gången svarade att det får vi acceptera)
    Och fick även frågan varför jag tvunget till att hon ska ha det. mm mm

Så nu undrar jag om det finns flera förskolor som säger att de har önskemål om att barnen inte ska ha body och som snarare menar att "om ni väljer att ändån ta på barnet body så protesterar vi genom att inte knäppa den.

• Svar på tråden Finns det fler daigs som har "förbud" mot body??
  • Ayya

Jo jag minns att det inte var så populärt på vår förskola heller.

• Polgara

Men gud så barnsliga dom är! Har aldrig hört talas om någon liknade.

• luckie

Det har jag aldrig hört talas om tidigare.
    Varför vill dom inte att dom ska ha body.

Det är väl din rätt som förälder att bestämma vad för kläder dottern har på sig.

• Glad i hågen

Va? Varför inte????

Vår dotter har haft det ända till nu när hon börjar gå på pottan själv, då har jag själv valt att inte ha det på henne för att hon lättare och snabbare ska få av sig kläderna.

Body är ju annars jättepraktiskt när dom leker och en vanlig tröja lätt åker upp och gör "glepa" mellan byxor och tröja.

• WhiteMoon

va!!! det var det dummaste!

• Silverkatten06

Men de kan väl för tusan inte bestämma hur din dotter ska vara klädd? Vi har både tröjor och bodys till vår 15 månaders eftersom jag tycker att body är så himla bra när det är lite kyligt. Tröjan sitter ofta i armhålorna efter en liten stund på vår son eftersom han inte håller sig stilla en enda sekund

• ims67

Varför?Det är ju jätte smidigt.

• humma

Mitt dagis vill helst inte att de har body.
    Tror att de tyckte att det var lättare att byta blöja på dem om de inte hade det.

• Ayya

som förklaring fick jag att det var bökigare och om dom bajsade mycket var det lätt att bodyn blev nerbajsad...

Jag hade body på min kille ändå.

Man är väl rebell!

Svar på tråden Finns det fler daigs som har "förbud" mot body??