• Glass

Billig ny bil.....

Vi kommer att behöva en ny bil snart. Vi vill ha en billig, ny, 5 dörrar, plats för barnvagn och så ska den dra rätt lite bensin eller disel.

Har ni några förslag, vi kan ingenting om sånt här

• Svar på tråden Billig ny bil.....
  • Åke Vilse

Ska den vara helt ny eller kan ni tänka er en som är något några år gammal?

• ebben

Ny,eller ny för er=begagnad? Kan tipsa om en relativt billig bil.......
    renault megane kombi!Vi har en årsmod-00,den har stort kombiutrymme.De nyare tror jag har lite mindre pga att rutan sluttar mer.....
    Den är billig i drift,vi har en turbo diesel-den drar lite.

• Glass

Den behöver kanske inte vara helt ny, men det gör inget om den är det.
    Den får inte vara mer än ett par år iallafall.

• snysop

Kombi: Daewoo (Chevrolet) Nubira är billig, men bra vet jag inte om den är...

Bra bil och bra pris är Toyota Corolla kombi. På Konsumentverkets hemsida så står Corolla bland de bilar som har absolut minst fel. Det kommer nog bli en sån för våran del.

• Glass

Jag har kollat upp era tips och lagt dem i favvolistan.
    Fler tips? Det är alltid bra att ha fler att välja mellan, även om det blir mycket svårare då

• Helena77

Vi har en peugeot406 som vi köpt helt ny och vi är supernöjda!Snygg,rymlig bil som är underbar att köra.

• hobnob

Håller på och kollar bilar.
    Enligt "de som kan det där med bilar" så får man väldigt mycket bil för pengarna om man köpet Skoda eller SEAT.
    Det är samma motorer som i Volkswagen och de får bra resultat i olika tester.
    Ett bra tips är att gå in på www.konsumentverket.se och kolla där.
    Där kan du jämföra olika bilmodeller och få tips om vad man ska tänka på när man köper begagnade bilar, både privat och av bilhandlare.
    Man kan också se lite riktpriser.

• Tintomara

Hade jag fått köpa en ny bil nu hade jag nog köpt en Suzuki Ignis. Verkar väldigt praktisk, bra pris och ganska snygg

• Åke Vilse

Oavsett vad ni köper för bil så tänk även på försäkringskostnaden på just den bilen, reservdelskostnad, andrahandsvärde osv.
    Det är oxå viktigt att tänka på!!!

• Glass

Hm.. Jag vet, det är så mycket att tänka på.
    Vi har bara kommit till steg ett ännu.
    Vi måste byta bil, vilka är alternativen.
    Sedan måste man kolla allt det där som du skrev Åke och hobnob kom med bra tips också.

VARFÖR FINNS DET INTE BARA ETT MÄRKE OCH MODELL!?

Svar på tråden Billig ny bil.....