• Micaela

Leksaker till 4-månaders!

Skulle vilja ha tips på bra leksaker till min dotter som blir fyra månader på lördag! Som det är nu har hon bara lite gosedjur och två skallror, plus ett gym. Vad kan man köpa mer, vad brukar de gilla i den här åldern? En gåstol ska vi skaffa men jag tänkte mer på smågrejjer.

• Svar på tråden Leksaker till 4-månaders!
  • ebbasmamma

Jag gillar leksaker som ar gjorda av tra, jag kopte en liten sprattelgubbe till Greta, hon jollrade hogt nar hon sag den!

• Hannajo

Elvira gillar att titta i sina tygböcker. Bitringen (en sådan man kan kyla ner i frysen) är också populär. Hoppgungan har vi bara provat ett par gånger, men den verkar uppskattad. Hon gillar också att titta i spegeln, vi har en sådan där krypspegel, med hjul på sidorna. Boll? En sån där gubbe som "vippar" när man slår till den? Vet inte hur ni bor, jag skulle definitivt köpa en bebisgunga till min dotter om hon fyllde så här års. (Lär väl inte finnas sådana i december ) Någon leksak att hänga i vagnen kanske kan vara något?
    Lycka till!

• Micaela

Oj det var många tips det. Va bra då har jag lite att välja på! Kul!

• väntar o längtar

Jag rekomenderar prasselboken från Spöket Laban - klara tydliga färger och motiv.

Sen har vi en "orm" som ser ut som en spiral med 3 hängande grejor på - 1 är en skallra, 1 är en spegel och 1 är en sån där surrmanick där man drar i en tåt så burrar det och rör sig lite. Den är jättefin och bra då den är lätt att ha med ex.vis i bilen (man kan sätta fast deni handtaget på babyskyddet). Sonen är drygt 3 månader och har precis börjat att utforska den med händerna, innan var det mest till för att titta på.
    Den kommer från Whoozit som har massor av roliga saker.

www.whoozit.com/Europe/product/product.asp&productType=ALL&productCollection=

• Micaela

Tackar igen för tipsen! =)

• Tesie

Jag tipsar om att du öppnar din kökslåda o tar ut alla dina kökslevar o sådant, kommer bli succe!

Svar på tråden Leksaker till 4-månaders!