• time

hur vet man om man läcker fostervatten?

tror inte att jag gör det men frågar iaf... ser fostervatten ut på ett visst sett? luktar det något speciellt? känns som att det rinner ur mig hela tiden... som man kissar på sig.. har inga bindor bara trosskydd.. kan man testa med det?

förresten kan slemproppen va som vatten när den släpper?

♥ bebis i magen BF 2oo712o7 ♥
  • Svar på tråden hur vet man om man läcker fostervatten?
  • Citrina

ring till förlossning om du misstänker att du läker vatten, bra om du sätter på dig ett trosskydd så kan dom på förlossningen undersöka trosskyddet.lycka till

• Seldonia

Jag vill inte skrämma upp dig, men för mig var det så som du beskriver. Jag hade trosskydd som hela tiden kändes som om jag kissat på mig, det luktade inget speciellt och var helt ofärgat för det mesta.
    Ring förlossningen så kan de göra ul och kolla om mängden börjat minska!

• time
    Citrina skrev 2007-11-15 17:45:25 följande:
    ring till förlossning om du misstänker att du läker vatten, bra om du sätter på dig ett trosskydd så kan dom på förlossningen undersöka trosskyddet.lycka till
    kan man inte se det själv? känner mig typ toanödig hela tiden.. (men det är väl för att bebisen trycker på?!)
  • 0108

när vattnet gick för mig(hemma) så räckte inte bindor el nått snarare vuxen blöjor fick sitta på handukar till BB.ring om du är osäker.kände inte av några värkar hemma heller innan.

• Citrina

nej man kan inte veta om man läcker vatten hemma om d bara e lite.men går allt vatten så märker man det.ring nu till förlossningen.har hört att vattnet kan lukta som sperimer

• Joje

Man kan ju ha vattniga flytningar sent i graviditeten. Jag hade ganska mycket flytningar. Har för mig att fostervatten har en väldigt speciell lukt.

Tycker att du ska ringa till förlossningen och fråga, du kanske måste in för kontroll, det är ju hög infektionsrisk när vattnet gått (om det nu är det).

Slemproppen kan vara som en seg flytning.

• time

ne asså det känns ju inte som det rinner hela tiden... det känns lite lurt eftersom bebis trycker neråt hela tiden så jag känner mig kissenödig hela tiden med.. eller snarare allt på samma gång.. hmm...

har inte speciellt nära till förlossningen heller...

• Citrina

ring till flörlossningen o sen skriv va dom sa

• time

möjligen slemproppen som gått i omgångar nu i ett par dagar men är inte säker... är helt genomskinligt men är som snor i konsistens.... (ursäkta äckelfaktorn)..

• time

spökar magen innan det är på g?

Svar på tråden hur vet man om man läcker fostervatten?