• Monalisa72

Förkyld i 2 veckor nu!!

Min 7 månaders pojke har varit förkyld nu i 2 veckor. Han har tjockt snor i näsan och hostar. Jag tycker så synd om honom för han vaknar på natten av sin hosta och pga av nästäppan kan han inte ha nappen... När jag ringde sjukvårdsupplysningen så sa de bara att jag skulle använda nässpray och vänta ut förkylningen..men är det inte länge att vara förkyld??
    Jag har försökt använda näsfrida men han bara vrider sig så det är helt omöjligt.
    Nån mer vars barn varit förkylt länge?
    Nu vill jag att min lille plutt ska bli frisk!!

• Svar på tråden Förkyld i 2 veckor nu!!
  • Sundström

Här hemma har vi varit förkylda i 3 veckor nu. Det är bara att står ut med det. Som tur är kan vi använda näsfridan och näsdropparna är jättebra. Nu har vi tyvärr fått hosta också.

• JoiPoi

Hej där! Ger du renässans koksalt regelbundet?! Sen kan du ge näspray till natten...

Min dotter har vart förkyld i 3 månader ( har haft fyra öroninflammationer).... Det är sån årstid nu oxå, försök att inte träffa andra snoriga barn...
    Så fort min dotter nästan blvit frisk så har vi gjort misstaget att träffat andra barn o vips så var det en ny infektion!

• Ell

En till här.... W har varit sjuk i typ tre veckor i rad men några dagars uppehåll. Först var det magsjuka i typ 4 dagar, frisk 3 dagar, feber+förskylning ca 7 dgr, frisk 2 dagar och så feber i en vecka till. Nu är han "frisk" men hostar hela nätterna. Inte kul!!

Wilmer 060206
  • Monalisa72

Joipoi: Ja, jag ger renässans plus för det sa hon på sjukvårdupplysningen att jag skulle göra fast det står från 3 år på förpackningen. Fast jag ger den bara på kvällen för han blir så ledsen när jag försöker ge den men på kvällen ger jag mig inte.
    Ja, det är väl bara att stå ut. Vi hade just börjat gå på öppna förskolan för att han nu börjar tycka det är kul med andra barn så det är väl där han har smittats...när han blir frisk går vi inte dit på ett bra tag i alla fall!

• myrslok

Min lilla har varit förkyld snart 2 veckor och jag som tyckte det va jätte länge. Man är ju så van själv att alltid bli frisk inom 1 vecka.

Han fick ventolin när han varit förkyld 1 dygn för vi åkte in akut med honom för att han grät så mycket Där sa det att det lät som förkylnings astma. Igår var vi på 6 månaders kontrollen och
    skrev istället ut host medicin och trodde inte det var förkylnings astma.

Hoppas bara han blir frisk snart stackarn.

• hotten

tycker inte 2 veckor är speciellt länge, dessutom kan det lätt handla om 2 olika förkylningar utan att man blivit frisk från den föärsta först...

Svar på tråden Förkyld i 2 veckor nu!!