Harpest???? Tullaremi....
Någon mer än jag här inne som har haft Harpest... skulle va intressant o höra hur ni mår nu efter mm
Själv fick jag harpesten av en smittad mygga som bet mig på låret ( har fortfarande märke) som blev ett sår som inte läkte... sen svullna ena lymfan i höger ljumske upp till en golfbollsstor varknöl.. fruktansvärd smärta... va hos massa läkare som inte visste va det va dom tog prover o sårodlingar mm mm mm mm va tom på akuten ett par ggr när febern steg över 40 och jag mådde såååååååå dåligt...
Fick äta 5 olika pencillinkurer men inget hjälpte.. TILLSLUT va det en läkare som hade haft en patient tidigare med tullaremi så han kände igen symtomerna.. och äntligen fick jag iaf rätt pencillin.. men knölen krympte inte utan den fick jag gå med över en månad tills den sprack av sig själv ( äckligt) har nu ett stort brunt ärr i ljumsken som inte är det finaste...
Nu har jag typ inte längre nått imunförsvar kvar känns det som för allt hoppar på mig nu...
Ska man se från den possitiva sidan så kan jag iallafall inte få harpest nån mer gång iaf hahaha har man väl fått det så är man immun...
så är det några fler som haft den här skiten och hur blev det på er???
Sköt om er!!