• Noctis

Tecken på kille eller tjej.

Finns säker redan en liknande tråd någonstanns men jag hittar den inte..
    Är nyfiken på olika tecken när det gäller om man väntar kille eller tjej.
    Så skriv upp vad du har hört och om det stämmer in eller har stämt in på dig

• Svar på tråden Tecken på kille eller tjej.
  • Maiia

Hörde om den här hormoranden på magen,om den går hela vägen även ovanför naveln så är det en kille och tjej tvärtom,för mig stämde det,hade verkligen HELA vägen längs magen och fick en pojk ;)

• viseversa

hört att magen blir rundare och bredare om det är en tjej.Växer liksom ut på sidorna mer medans magen är spetsig om det är en pojke.Nästan så man kan sticka ner folk med den.Jag tror ju inte på sånt igentligen men på mig stämde det.(jag fick en flicka)

• Noctis
    Maiia skrev 2007-11-15 19:21:58 följande:
    Hörde om den här hormoranden på magen,om den går hela vägen även ovanför naveln så är det en kille och tjej tvärtom,för mig stämde det,hade verkligen HELA vägen längs magen och fick en pojk ;)
    Jag har inte fått någon hormonrand. Antingen så kommer den senare eller så får jag ingen alls. (är i vecka 20)
  • Perniilla

Jag har gått 27v, och har inte fått nån hormonrand, kommer jag då inte få nån? Eller kan de komma så sent?

• Maiia
    Perniilla skrev 2007-11-15 19:30:44 följande:
    Jag har gått 27v, och har inte fått nån hormonrand, kommer jag då inte få nån? Eller kan de komma så sent?
    Fick inte min förrens jag var i ca din vecka...
  • viseversa

jag fick inte heller någon rand under hela min graviditet.Men däremot fick jag fula bristningar som jag avskyr!

Perniilla skrev 2007-11-15 19:30:44 följande:
  • Perniilla
    Maiia skrev 2007-11-15 19:32:18 följande:
    Fick inte min förrens jag var i ca din vecka...
    Okej! Då vet jag =)
  • MammaMi83

jag väntar kille o min mage har ingen rand....är i v.32 snart 33...
    hade ingen med dottern heller

ÄN så länge har jag mer toppig än rund om magen

men med dottern gick ja upp överallt,vart hur plufsig som helst i ansikte m.m men magen va inte mkt rundare runt om än den e nu...

Med Cassandra 021206, Och gravid BF 080111
  • Duntoffla

Lägre hjärtslag= kille
    Mer toppig mage (inte så mycket viktökning runt om) =kille
    mindre illamående= kille
    mer aktiva i magen=kille

Detta stämde på mig. Fick en kille

Hade ingen hormonrand

♥♥♥ Oändlig kärlek ♥♥♥
  • MammaMi83
    Duntoffla skrev 2007-11-15 19:38:40 följande:
    Lägre hjärtslag= kille Mer toppig mage (inte så mycket viktökning runt om) =killemindre illamående= killemer aktiva i magen=killeDetta stämde på mig. Fick en killeHade ingen hormonrand
    i det fallet så stämmer bara  mindre illamående för mig
    Med Cassandra 021206, Och gravid BF 080111
  • Duntoffla

Ja, det verkar ju inte vara någon dokumenterad vetenskap. Alla säger dessutom olika.

♥♥♥ Oändlig kärlek ♥♥♥
  • Jenny26

Jag mådde knappt illa
    Fick hormonrand på magen hela vägen över naveln, kom i v32 ca
    Magen blev "spetsig" som när man ska ha en pojke

Ut kom vår lilla flicka

Vår underbara lilla flicka Ebba
  • Ett två tre
    Duntoffla skrev 2007-11-15 19:38:40 följande:
    Lägre hjärtslag= kille Mer toppig mage (inte så mycket viktökning runt om) =killemindre illamående= killemer aktiva i magen=killeDetta stämde på mig. Fick en killeHade ingen hormonrand
    Inget av dom sakerna stämmer på mig och vi får en kille...
    BF april 2008
Svar på tråden Tecken på kille eller tjej.