• Mamma S

Min dotter får astmabesvär av isglass...!

Min treåriga dotter har haft astmatiska besvär sedan hon var några veckor gammal. Vid förkylning blir hon jättedålig i luftrören och hostar oavbrutet, har dock blivit bättre sedan hon börjat ta pulmicort varje dag året om. Ger henne airomir också vid behov. Den senaste tiden har hon blivit slemmig i luftrören och tungandad så fort hon ätit en isglass! Samma sak när hon äter godis, hon blir slemmig och hostig direkt, efter en enda liten godisbit. Kan detta bero på att hon är allergisk mot någonting i glassen och godiset? Något färgämne kanske? Någon annan som varit med om detta??

• Svar på tråden Min dotter får astmabesvär av isglass...!
  • palmblad

Ja, det låter som nåt färgämne. Testa apelsin-isglass. Det är inte så mycket färger i det.

• Who knows

Min mormor var allergisk mot färgämne och konserveringsmedel. Be dem kolla upp det.

• smurf mamma

eller kan det vara så att glassen är så kall som gör att astman blir sämre. Vet många som har astma som blir sämre av att vara ute i kyla tex.

• smurf mamma

oj ursäkta läste inte att godis också var inblandat..ja färgämnen kan ställa till en hel del.

• TheMilky

Kolla om det är nåt födoämne hon reagerar emot. Och sen så har kyla en effekt på astman. Min blir sämre då jag kommer ut i kyla.

Svar på tråden Min dotter får astmabesvär av isglass...!