• Ung 2barnsmamma

Ensam med två småbarn! nån mer?

Nån mer som är ensamstående med två barn?
    Jag är 18 och mina döttrar Nova 2 år, och Melva 10 månader.

Deras pappa lämnade mig under graviditeten med Melva så nu bor vi tre ensamma, men klarar oss bra ändå.

Tänkte att vi ensamstående, oavsett ålder kunde ha den här trådet som hjälp och stöd (ifall det behövs)

Kan vara skönt och ha nån o prata med ibland.

• Svar på tråden Ensam med två småbarn! nån mer?
  • hjohanna

hej hej! =)

jag är 23 år och är ensammstående med Madicken 20 månader och Emma 2 månader.. Tungt kan man ju lugnt säga, men mysigt oxå..
    jag lämnade "pappan" för två veckor sen så vi har precis börjat få rutin på det hela..
    hur går det för dej? är storan snäll mot lillan?

• janni

Hej! Jag är ensam med 4 barn i åldrarna 13år,11år,8år och en sessa på 9månader. Den lilla har inte samma pappa som de andra och jag lämnade honom när jag va gravid. Lycka till med allt!

• Jenna82

E ensam tvåbarnsmamma för stunden, då sambon e ute på partaj med sina polare! ;)

Får jag bara ställa en fråga till er. Jag ser att era yngsta barn inte e så pass gamla. Hur kom d sig att ni skaffade er ett till barn med era f.d?
    Vill absolut inte vara oförskämd eller elak..utan har sett många som separerat från sina sambos då dom nyligen fått barn nummer 2.

• Anmavi

Jag är 25 år och ensam med två barn. 2 och fyra år är de. Jag trivs utmärkt med det men visst är det tufft ibland!

• hjohanna

oj...

sde skulle visst varit mer
    Är dom snälla mot varandra dina barn? Jag bara läääängtar tills mina små kan leka med varandra.. just nu tycker ju inte madicken att emma ä ett dugg kul

• trebarnsmamma20

hejsan... e nybliven ensamstående (januari) med mina 3 killar.... dom e 2½ och 10 mån......... jag e hellre ensam än olycklig.... visst e de jobbigt ibland...... d tog slut för att han prasslade med grannen som e 10 år äldre än mej..... vikket jävla svin men hon gjorde mej en tjänst,,, nu slipper jag 4 barn....

• Dantes matte

Hej, är oxå ensam, med tvillingkillar på snart 7 månader. Det är tungt men jag är varje dag tacksam att jag inte är kvar i förhållandet med barnens pappa.

• hjohanna

tar era pappor sitt ansvar då?

Här kommer han o tar henne när HAN vill.. blir så trött.. (Emmas pappa asså)
    svårt o komma när jag behöver hans hjälp då *morr*

• janni

Nopp!!! Celinas pappa vill tyvärr inte ha henne! Det tog slut när jag va gravid för att han va otrogen, betalade inga räkningar o hyror, sa han va o jobba men fick hem brev från arbetsgiv. att han inte varit där på 2 månader, spelberoende osv.

Vi e enastående tjejer!!!!

• singelmamma

hej på er...singelmamma här oxå...Har varit ensam hela tiden och jag klagar inte. Vet inget annat iofs. Liam är nu 9 månader och bara fantastisk:)

• Xtinaa

Jag är ensam med två tjejer på 12 och 13 + lillan på 5
    (sedan lilltjejen föddes)
    Tycker det går jättebra, inga som helst problem.
    I början var det lite jobbigt och är fortfarande ibland..
    Men det bra överväger det dåliga lätt

• Xtinaa

Oj det var visst bara två barn man skulle ha .. men jaja ;D

• Pontiac

Jag är en blivande ensamstående 5-barns mamma...
    flyttar snart! mitt eget begär...
    men visst det kommer nog att kännas, men samtidigt har jag tyckt att jag varit ensamstående trots att jag har haft en man.
    min barn är 9, snart 7 5 och tvillingar på 1 år.

• Bellamye

Jag är 32 år och ensam med två barn, Emil 4 år och Elias 1 mån.
    Visst är det jobbigt ibland, men det finns oxå stunder då jag verkligen uppskattar att jag är ensam.

• Ensamstående mamma

jag e osså ensamstående med två små.
    själv e jag 26år och mina söner är 3,5år och 2år.
    Hur ofta har ni barnen hos era pappor?? finns det ngn som är ensamstående med två barn med samma pappa som har dem delade eller 50/50.. berätta gärna.

• geka

Här är jag oxå! ensam med tre barn födda 00, 02, 04.

• mirre2

jag är oxå ensam har 3 barn 10år 7år 14måander sen bäbis i magen Bf 9november!

• Spellis

Hej! Är en tjej på 22 som oxå är ensam...Har en dotter på 1½ år och en bebis i magen som är bf 1/10.
    Pappan finns här och ställer upp när han kan och vill.*Grrr*Aldrig när man ber honom.
    Samma pappa till dom båda.

Svar på tråden Ensam med två småbarn! nån mer?