• Mammatilltretroll

Okej att min 4 veckors tjej sitter i sin BabyBjörn sitter i liggläge i en timme i sträck?

Min lilla 4 veckors tjej har ont i magen ofta när hon ammat då hon får i sig så mycket luft (och hennes grepp är så bra det kan bli med tanke på att hon har ovanligt djup gom...)..

När hon sen ska sova gillar hon inte att ligga ner .. men att sova en timme i sin BabyBjörn 1-2-3 sitter i liggläget älskar hon
    Antar att luften kanske har lättare att komma upp då.. ?

Men jag har läst att små bebisar inte ska sitta så länge i sitters - stämmer det?

• Svar på tråden Okej att min 4 veckors tjej sitter i sin BabyBjörn sitter i liggläge i en timme i sträck?
  • oktober

Ja det är nog lite väl länge på en sådan liten..

• Smultronblomman

Tror inte det är någon fara, de säger ifrån när de inte vill sitta längre. Vissa bvc säger tom att man kan ha dem i babysittern på natten när de är förkylda och så små. Men som sagt, är det i liggläget så tror jag absolut inte det är någon fara...

• Ananak

vi brukar lägga pontus i en dunkudde, då kommer han upp lite och ligger inte helt ner fast nästan..... han trivs kanon i den

• Mamba

det är nog inga problem! Om hon mår bättre så är det ju bra! De säger i från..och det med besked om de inte är nöjda!

• h04

Vissa Bm rekommenderar att barnen ska sova i bilbarnstolen under natten om dom är täppta... så babysitterna är nog absolut inga problem

• Finta

Clara

Det är nog inga problem alls! Vi tog upp ang. bilbarnstolen med både barnläkaren och två BM då vi åker mycke bil och de säger att bäbisar säger ifrån om de får ont eller är obekväma... !

• Mammatilltretroll

BabyBjörns liggläge är iofs inte alls plant.. hon halvligger/halvsitter liksom..

Men hon trivs så bra att hon somnar som en stock och sover så gott som ingen annan stans..

Men efter 30 min så sover hon så hårt så då tar jag uppe henne och lägger henne i sin säng istället..
    ibland protesterar hon högljutt och blir knäpptyst så fort hon får komma tillbaka i sin sitter..

Svar på tråden Okej att min 4 veckors tjej sitter i sin BabyBjörn sitter i liggläge i en timme i sträck?