• Lejra

Samhällskunskap B eller Engelska C?

Jag ska börja studera på folkhögskola i Januari och fick hem papper igår där jag ska välja de kurser jag vill läsa. Förutom de två jag måste ha för att bli behörig för sjuksköterskeprogrammet så måste jag ha ytterligare en kurs för att få ihop studierna till heltid. Men vilken kurs har jag mest nytta av? Är det Samhällskunskap B eller Engelska C? Kan se mycket nyttigt i båda kurserna och har jättesvårt att välja en av dem... Hjälp mig, vilken är bäst med tanke på att jag ska vidare till sjuksköterska sen?

• Svar på tråden Samhällskunskap B eller Engelska C?
  • Grodan1981

Vad ingår i Samhällskunskap B?

Personligen tycker jag alltid att man har använding av engelska men å andra sidan så ska jag börja plugga till engelska lärare i januari så jag är väl lite jävig :)

• Kaldorei

har läst engelska C å den e det mkt skriva och prata å diskutera på engelska i. Inte så mkt grammatik och sånt. Kan tänka mig att det kan vara bra att ha mkt engelska som sjuksköterska ifall det kommer in någon som inte kan prata svenska eller så.... men samtidigt e nog samhäll B väldigt bra också....

• Lejra

har nästan bestämt mig för samhällskunskapen... tror det blir för mycket med två c språk...

• Zazziz

Helt klart engelska c, det är mycket engelsk litteratur på ssk-programmet så satsa på det!

• Mint

Helt klart samhällskunskap B säger jag, engelska C är en rolig men ganska meningslös kurs.

• Lejra

tack för era åsikter! Men det blev samhällskunskapen!

• Mint

Lycka till! Missade att det var en gammal tråd...

• Lejra

Munt: tack så mycket! Det gör absolut inget, pappret är inget inskickat ännu, men jag kryssade i samhällskunskap igår kväll!

• Gravid2010

Jag tycker du valde rätt som tog samhällskunskapen. Samhällskunskap/samhällsvetenskap efterfrågas inom en mängd områden idag.

Svar på tråden Samhällskunskap B eller Engelska C?