• Ellieott

om du ska bjuda på glass med maränger, chokladsås/kola sås...hur gör du då?

Köper glass, maränger och såserna?
    Gör egen glass, egna maränger, egna såser?

• Svar på tråden om du ska bjuda på glass med maränger, chokladsås/kola sås...hur gör du då?
  • Ellieott

jag skulle köpa färdig vaniljglass, göra egna maränger, egen chokladsås och egen kolasås!

• Sanber

köper för guds skull haha om det inte är så att jag inte hinner..eller jo glassen gör jag aldrig - maränger är ju lätt men nää..köper!

• Moi Mokulat

Köp och blanda.

Maraäng swiss hette det när vi var små å så hade vi grädde med

• Ellieott

Moi Mokulat skrev 2007-11-16 11:35:20 följande:

Köp och blanda. Maraäng swiss hette det när vi var små å så hade vi grädde med
    gillar inte grädde så jag hoppar det men skulle nog iofs. vispa upp lite till de som vill ha.
  • iidalinnéa

Det beror på hur mycket tid jag har på mig :D
    Men jag skulle nog göra chokladsåsen själv , den blir godast då tycker jag :D:DD

• Felicia6
    Moi Mokulat skrev 2007-11-16 11:35:20 följande:
    Köp och blanda. Maraäng swiss hette det när vi var små å så hade vi grädde med
    jag gör oxå maräng swiss
    30e november åker vi till Khao Lak :D
  • Thursday

Köper rubbet färdigt. Lägger jag ner energi på att laga en dessert från grunden lär jag ju inte välja marängsviss...

• Ellieott
    Thursday skrev 2007-11-16 11:42:32 följande:
    Köper rubbet färdigt. Lägger jag ner energi på att laga en dessert från grunden lär jag ju inte välja marängsviss...
    ne men det blir sååå mkt godare. Här vill småungarna ha glass med maränger och chokladsås på varenda kalas istället för tårta... och det är ju tusen gånger godare om man gör själv!
  • Mamsingen

Köper allt färdigt. Dukar dock fram det själv

• gagge

köper färdigt, men har även hallon och banan till.
    Brukar duka fram allt i småskålar sen får alla själv blanda och ta vad dom gillar.

• liselotte72

Mums låter ju som maräng swiss,det beställde jag alltid på dagis då jag var liten och fyllde år.

Jag köper maränger,bananer,vaniljglass,grädde(som vispas) och så brukar jag joxa ihopa allt och ringla chokladkrämen över...gud så sugen jag blev på det nuRäcka ut tungan

• Panna82

Jag skulle köpa allt färdigt förutom chokladsåsen. Finns inget som slår hemgjord chokladsås!

• Ellieott
    Panna82 skrev 2007-11-16 13:10:51 följande:
    Jag skulle köpa allt färdigt förutom chokladsåsen. Finns inget som slår hemgjord chokladsås!
    utom hemmagjord kolasås! Det är sjukt gott!
Svar på tråden om du ska bjuda på glass med maränger, chokladsås/kola sås...hur gör du då?