• andah

Waldorfskolor

Är det någon här som har erfarenhet av olika waldorf-skolor? Vi funderar på att ställa vår son i kö. Det svåra är var man ska ställa honom, vi vet inte om vi kommer att bo kvar här (i närheten av Martinskolan i Hökarängen) så länge till. Han är bara sex månader gammal, och vi är inte riktigt nöjda med vårt boende, så vi kan nog komma att flytta, vet inte riktigt var vi kommer att hamna dock. Finns det någon nationell kö? Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Waldorfskolor
  • Parvens syrra

I järna har ni nog bra valmöjlighet till både förskolor och skola med waldorf pedagogik. Ligger utanför södertälje på vägen mot gnesta. har nämnligen en lilla syster som går där, inget jag personligen hade satt mina egna framtia barn i men alla tycker ju om olika sorters pedagogiker.

• andah

Jo Järna är ju ett alternativ, men eftersom det är lite av waldorf-mecka, så har jag en känsla av att det blir lite väl hardcore, där man som förälder får skit om man har dator och TV hemma... Är ute efter pedagogiken, inte livsstilen, om du förstår vad jag menar...

Har själv gått några år på en waldorf-skola och var väldigt nöjd, men jag har lite svårt för den enorma teknikfientlighet och den tendens till att skuldbelägga andra föräldrar, som vissa inbitna har.

• blonde redhead

Vi har våra barn på waldorfföskola och dom kommer även gå i waldorfskola. Vi trivs super och pedagogiken passar oss.

Tror inte dom har någon "nationell" kö. Men det finns ju gott om waldorfförskolor däruppe.

Svar på tråden Waldorfskolor