• midsommarbarn2007

7 åring med körtelfeber - vad göra? HJÄLP

Jag är hemma med min 7 åring som har körtelfeber och har nu efter en hel veckas hög feber (39 grader) och superont i halsen dessvärre fått slut på bra ideer på sysselsättning! Hon är "ganska pigg" och orkar vara uppe, dock i korta stunder men tycker inte att det är kul längre att kolla på film, bygga pärlplattor eller göra halsband eller leka skola (gissa om jag har fått min beskärda del av att vara elev, men vad gör man inte för de små grynen? )

Vi behöver nu massor av tips på vad ni gör med era barn när de är sjuka... Vi har oxå en liten lillasyster på 4½ månad som kräver uppmärksamhet och en 4 åring som kan vara med och leka...

• Svar på tråden 7 åring med körtelfeber - vad göra? HJÄLP
  • carrobarro84

kanske julpyssla lite tidigare än vanligt, leta upp sånt som man akn göra fina julkort av eller nåt att göra som julklappar.

• ebben

7åringen är sjuk o kan ju passa på att göra lite läxa då hon ju missar skoljobb! O tänk på att körtelfeber kan man ha kvar LÄNGE! min 11åring har det,har varit dålig sen i början på september! Hon går ju i skolan nu o var väl bara hemma en vecka.men PIGG är hon inte.....o INGEN fysisk ansträngning får de ha på minst 1månad.Men det har väl er läkare redan sagt.......
    Hon får sitta o ha tråkigt ett tag tycker jag-man KAN inte hålla på o sysselsätta o leka m så pass "stora " barn hela tiden.

• lilla sandra

Play-doh-deg kanske?!
    Sen kan du googla på målarbok o skriva ut bilder som hon kan färglägga.
    Sen som någon över skrev, lite julpyssel. Har tjejen själv några önskemål?
    Baka kanske? Behöver ju inte vara nått sött, utan nått gott bröd som ni kan ha till mellis lr kvällsmat.

Älskar min lilla dotter Novalie
  • midsommarbarn2007

*varför kan jag inte svara på inlägget utan att citera?*

Ursch ja, har hört att det kan sitta i länge, feber 3 veckor och matthet i flera månader *suckar tungt* Hur mådde din tjej när hon gick tillbaka till skolan? Kan man skicka tillbaka dem när de varit feberfria en dag som vanligt eller? Har hört att febern kan åka berg och dalbana länge... Nä, det blir nog till att vara hemma ett bra tag, hon har en superfröken som redan varit här med läxa så efter i skolan bör hon inte bli... fast hon saknar ju sina kompisar!!!

Tack för tipsen! Speciellt pysselsidan! Det kommer helt klart att massproduceras julklappar *ler brett*

ebben skrev 2007-11-16 12:30:10 följande:
    7åringen är sjuk o kan ju passa på att göra lite läxa då hon ju missar skoljobb! O tänk på att körtelfeber kan man ha kvar LÄNGE! min 11åring har det,har varit dålig sen i början på september! Hon går ju i skolan nu o var väl bara hemma en vecka.men PIGG är hon inte.....o INGEN fysisk ansträngning får de ha på minst 1månad.Men det har väl er läkare redan sagt.......Hon får sitta o ha tråkigt ett tag tycker jag-man KAN inte hålla på o sysselsätta o leka m så pass "stora " barn hela tiden.
  • ebben

hon mådde rätt bra,dock är hon "tjock" bakom näsan.......

Svar på tråden 7 åring med körtelfeber - vad göra? HJÄLP