• Marsfisken

Vätskedrivande frukter och/eller bär???

Har fått karpaltunnelsyndrom och undrar om någon av er alla kloka därute känner till någon/några vätskedrivande frukter och/eller bär?!

• Svar på tråden Vätskedrivande frukter och/eller bär???
  • solrosen83

grape och vattenmelon lär vara vätskedrivande... och idag var det nån som sa att också jordgubbar är vätskedrivande...

• Marsfisken

Tusen tack!!! Finns det fler kloka kvinnor och män därute i cyberrymden?

• sunsweden

Allt med mycket vatten i..När jag äter vindruvor får jag springa på toa flera ggr extra! ör en maffig fruktsallad, det brukar sätta fart på "blåsan".

• appelsinen

Hej,

Var är karpaltunnelsyndrom? Har aldrig hört det. Antar att din kropp samlar vätska. Det finns bra vätskedrivande te på hälsokost som inte är svart te. Fråga efter sådant och fråga om det är ok när man är gravid!
    Ät frukt på morgonen och drick ljummet vatten.. det är vätskedrivande!

• Marsfisken

Det är när man samlar vätska som gör att man klämmer någon/några nerver i handen. När detta sker så domnar händerna... Det är vad läkaren sa till mig i alla fall...

• Kaya

jordgubbar, vindruvor, meloner...

• Marsfisken

Jag vill gärna ha tips på fler smaskigheter
    tack för alla som jag redan fått.

• TweetyUllis

Min BM och läkaren som sjukskrev mig sa båda att frukter och annat i naturen inte är tillräckligt vätskedrivande för att ha någon effekt på karpaltunnelsyndromet... Det som skulle behövas är vätskedrivande medicin, men det är "förbjudet" under graviditeten. Ännu mer "ajabaja" är hälsokostbutikens preparat!
    Rådet jag fick var att vila med fötter och händer i högläge, dricka "lagom" mycket vatten, undvika onödigt salt och socker samt att ta en daglig promenad på ca 30 minuter. Inte för att någotdera har givit något särskilt resultat - förra veckans operation är det enda som har förändrat känslan i händerna något...

• Marsfisken

Tusen tack TweetyUllis... Jag ska göra mitt allra bästa

Svar på tråden Vätskedrivande frukter och/eller bär???