• MaRiKa H

Var hittar jag de billigaste leksakerna?

Som rubriken...

alla butiker håller ju olika prisnivåer å då jag är en färsking på detta område så frågar jag er som har lite koll....

• Svar på tråden Var hittar jag de billigaste leksakerna?
  • Juniphé

Jag har jobbat på Toys'R'Us i ett par år och även lite på BR.

Mina erfarenheter säger att Toys 'R' Us är billigast över lag. Och där finns också ett väldigt brett sortiment.

Jag jämförde ofta priserna med andra lokala leksaksbutiker och oftast låg vi på toys en bra bit under dom andras priser.

Fast, jag kanske är miljöskadad

• mamma2004

Men det var ju bara till företag!

• mamma2004

Annars tänkte jag föreslå att bara öppna plastskåpet, ta fram köksredskapen och några tidningar

• Maria84

Ang Claras länk... Går man in och kollar köpinformationen så står det att de enbart säljer till företag.

• MaRiKa H

mamma2004: Jätte bra idè!

Har någon nåt annat bra förslag på hemme gjorda leksaker?
    typ hur man kan ordna en barnsäker spegel osv. Kollade på såna leksaker men dom är ju jätte dyra....
    Nu är min son bara 2 månader fortfarande men han vill ju ha mer å mer stimulans för varje dag å jag vill ligga steget före....

• mamma2004

Spegel vet jag inte, men till den ålder som ditt barn i så är det väl bra med en mobil... Det går att använda en sån där hängare man har till tvätten för att hänga sockar mm i, med nypor, för står du vad jag menar? Den kan man hänga ovanför skötbordet eller var man nu vill och sätta små leksaker, tygbitar mm i, bara att byta ut när man tröttnat!

• IngIng

Varför inte ta en sväng om till olika loppmarknader?! Man kan hitta mycket roligt på sådana.
    Jag har även gjort många fynd på Myrorna och Emmaus. Många av leksakerna har knappt använts och så är det bara att tvätta av dem ordentligt!!!
    Visst finns det folk som har ont av begagnade saker men jag tillhör inte den skaran. Så jag har sparat mycket pengar på det viset!!!
    Kram

• Fru Stjärna

Andrahandsaffärer!
    Det går att fynda mycket leksaker på marknader, bytesdagar och second-hand. Jag har köpt en massa hårda plast och träleksaker eftersom nallar och mjukisdjur är fullständigt ointressant sedan några månader tillbaka. Jag har kanske lagt ut 200:- på leksaker och har en hel tvättkorg full!

Det som är bra med plast och trä är att det går att göra rent ordentligt innan barnet får det att leka med.

//Lisa

• Maria84

Använd lite aluminiumfolie, fungerar någorlunda bra som spegel Blir lite skoj också...
    Kommer med fler tips senare på leksaker att göra själv...

• MaRiKa H

Det där med secondhand verkar ju inte alls dumt! Dom har ju bara leksakerna i en begränsad period ändå... dels därför blir jag irriterad på alla priser butikerna har mage att ta ut på alla leksaker! Som mamma fastnar man ju ändå för alla reklamer å allt då man vill sitt barn det allra bästa. Å allt dom gör reklam för är inte alltid det bästa....

• AnnaZ

Ja köp begagnat.

Ett annat tips är att byta lekaaker med dina mammakompisar eller andra barnfamiljer ni känner. Låt leksakerna vandra mellan er, då har man alltid nya roliga grejor. Och sedan när barnet tillslut får tillbaks sina egna så känns de som nya för barnet!

Min mamma hade en säck om hon hade i källaren där hon förvarade en massa leksaker och när vi var riktigt uttråkade någon dag så gick hon och hämtade några "nygamla" och lät några aktuella försvinna ner i säcken... Det var alltid lika roligt att återse gamla favoriter!

/Anna

• gurlie

Vi har hittat massa på seconhand.

Till och med en superfin prasselbok i kartong med plast på. 15 kronor och det var dessutom Miffy. kostar väl typ minst 150kr ny.KAP!!

Man kan ju oxå köpa plastleksaker som man kan diska och mjukgrejjer som man kan tvätta. Jag resonerar som så, att det är ju barn som haft dessa prylar och jag tycker inte barn är någe äckliga.

• MaRiKa H

Gurlie: håller med dig helt! barn är ju det bästa som finns!

Svar på tråden Var hittar jag de billigaste leksakerna?