• Fru Baby

Hjälp! Gäller vagnskadeförsäkringen om man har backat in med bakluckan i garagetaket?

Eller måste man ha drulle för att täcka det? På mitt bolag verkar det enligt hemsidan som att det enbart gäller ett assistanspaket i drulle. Att man kan köra vidare om bilen går sönder. Får bärgning, hyrbil etc.

Älskar min lilla dotter och min underbara man
  • Svar på tråden Hjälp! Gäller vagnskadeförsäkringen om man har backat in med bakluckan i garagetaket?
  • Spegellandet

Been there done that, men eftersom jag gjort en del Kelloggs-körkortsmanövrer så hade jag helförsäkrat bilen plus ett tilläggspaket som gav stilleståndsersättning för dagarna på verkstaden bl.a. Kan inte hjälpa dig, men känner med dig.

Länsförsäkringar is the shit

• Marie J

Vagnskadegarantin tycker nog inte detta tyvärr. Tror den är mer för om bilen skulle gå sönder av sig själv av en eller annan anledning.

• Anna i Skåne

Vagnskadegaranti är väl den garanti som följer med en ny bil? Den gällde när jag fick en parekringsskada på min bil. Borde väl vara samma princip som för dig?

• Bakeapple

Vagnskadegarantin fungerar ju precis som en vanlig helförsäkring under de första åren man har en bil. På vår är den 3 år. Vi fick ut på den när en tall ramlade över vår parkerade bil. Vagnskadegarantin har dock (i vårt fall) högre självrisk än vad en vanlig helförsäkring har.

Har du alltså vagnskadegaranti kvar på din bil, så borde den täcka skadorna på bagageluckan.. Ring till försäkringsbolaget och kolla. I vårt fall var det dessutom så att vissa skador täcktes av den vanliga försäkringen och det mesta av vagnskadegarantin, men vi behövde bara betala en självrisk.

Svar på tråden Hjälp! Gäller vagnskadeförsäkringen om man har backat in med bakluckan i garagetaket?