• Hajati

Är hudkrämen Locobase Repair bra?

Halloj!

Min son har blivit jätte torr om kinderna. Så jag gick för en vecka sedan till BVC där de rekommenderade barnolja och bröstmjölk. Så jag gjorde som de sade. Jag smorde och smorde. Igår hade utslagen spridit sig rejält. På näsa, panna, nacke och bröstkorg. Så jag gick idag till BVC där de gav mig salvan Locobase Repair. Är den bra? Jag har smort in lite nu och märker stor skillnad. Huden är mycket mjukare, men tar det bort det röda också? *hoppas hoppas*

Kan det vara så att han är allergisk mot choklad? För de senaste dagarna har jag ätit rätt så mycket vit choklad. Efter det förvärrades det hela. Kan det ha en sammankoppling?

Ngn med erfarenhet?

Kram!

§Det var inte förrän du föddes som jag förstod vad kärlek innebar§
  • Svar på tråden Är hudkrämen Locobase Repair bra?
  • jojjo78

Annars är idomin salvan jätte bra. Funkar jätte bra mot röda och torra kinder samt röd rumpa.

• Kaya

Den krämen tycker jag funkar JÄTTEBRA på mina vintertorra händer (får nästan som eksem kring knogarna). Den borde funka på lillen också! Om du bara är envis och fortsätter smörja.

Jag har svårt att tro att vit choklad är särskilt allergent.

K

• Hajati
    jojjo78 skrev 2007-11-16 15:58:11 följande:
    Annars är idomin salvan jätte bra. Funkar jätte bra mot röda och torra kinder samt röd rumpa.
    Var hittar man den?
  • linjes

Japp locobase är jättebra

• Hajati
    Kaya skrev 2007-11-16 15:58:40 följande:
    Den krämen tycker jag funkar JÄTTEBRA på mina vintertorra händer (får nästan som eksem kring knogarna). Den borde funka på lillen också! Om du bara är envis och fortsätter smörja.Jag har svårt att tro att vit choklad är särskilt allergent.K
    Jo, envis är jag *s*

Ja, då var nog det med vit choklad bara ett sammanträffande kanske...
  • Little Ms Chatterbox

Jag tycker den är bra.
    Men har även haft rent vitt vaselin på nariga kinder. Men tänk på att inte smörja direkt innan man ska gå ut, då gör salvan större skada än nytta. Vattnet i salvan gör att det blir värre nare.

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • Nephtys

Skulle inte råda till att använda Locobase, krämen innehåller paraffin vilket kan hämmar hudens egen fett-produktion. Det är ett petrokemiskt ämne som inte är bra. Om du någon gång varit lypsyl-beroende förstår du vad jag menar - dvs slutar man med lypsyl när man väl har börjat så blir läpparna snabbt nariga. Välj istället kräm el olja utan petrokemiska substanser...

• Nephtys

...dvs du får snabb lindring och bra resultat fort - men huden blir ofta sämre när du väl slutar använda krämen...

• nova 19

Min bvc rekommenderade den salvan till min son som har röda nariga kinder. Men som sagts tidigare, tänk på att bara smörja på kvällen. Aldrig på dan ifall man ska gå ut. vattnet i salvan gör bara skada då

• Hajati
    nova 19 skrev 2007-11-17 12:01:26 följande:
    Min bvc rekommenderade den salvan till min son som har röda nariga kinder. Men som sagts tidigare, tänk på att bara smörja på kvällen. Aldrig på dan ifall man ska gå ut. vattnet i salvan gör bara skada då
    Vet du om man kan använda barnolja innan man går ut så att de har något slags skydd?
  • kobra

ga in på www.dermanord.se och leta fram deras babysalva, en salva som inte innehåller vatten och som kan användas ute som ett extra skydd.
    man får inte använda den mer än 14 dagar i sträck tror jag det var för då täpper den till porerna pga den är så fet

• kobra

babycare heter den, gå in på babyvård

• Loreen

Jag kan verkligen rekomendera tummeli. Den har funnits i finland sen urminnes tider och finns nu i sverige på www.tummeli.se.

• Amlin

Min erfarenhet är att salvor är en djungel. Det som funkar på stora tjejens vinterfötter svider om hon får det i ansiktet och det som funkar kalas på minsta tjejen har ingen som helst verkan på tvillingbrorsan.

Testa dig fram! Locobase repair är många nöjda med men om det funkar eller inte beror ju ofta på vad som är orsaken till problemen till att börja med.

Svar på tråden Är hudkrämen Locobase Repair bra?