• sweetsugarcandy

Dåligt med Fosterrörelser helt plötsligt!!

Men var hos läkaren idag, eftersom jag nästan inte känt några rörelser från bebisen sen i Måndags.
    Jag var orolig och ringde in till Västerås eftersom det inte fanns nån barnmorska här i närheten att få tag i. Det tkr jag är skitdåligt!! Tänk om det skulle hända nån gravid nåt och så finns det ingen att få tag i så man får åka till en jourläkare hela vägen till Västerås istället.
    Men iaf, Det var bra med bebisen, den levde och rörde sig och det var skönt att se hjärtat slå. Jag var så orolig tidigare att jag började gråta idag.
    Fast undrar varför sparkarna blivit svagare och mer sällan.
    Dom visste inte varför, men huvudsaken är ju att det är bra med bebisen som läkarn sa!

• Svar på tråden Dåligt med Fosterrörelser helt plötsligt!!
  • blipblop

Det här har precis hänt mig med. Jag är i vecka 27. Men igår så kom jag på varför.

Under flera dagar nu så har jag åkt en del bil eller suttit vid datorn och då rör beisen inte så mycket på sig. Den rör sig mest när jag ligger ner har jag märkt och igår låg jag i sängen och soffan och då vart det liv.

Kanske du gjort något annorlunda dessa dagar när bebisen blivit lugnare?

• Lilli74

Min bebis var väldigt lugn v 25-27. Jag t.o.m betalade ett privat ultraljud för att kolla att allt var ok. Den var rätt lugn under UL också, men rörde sig lite ibland. Sedan plötsligt började den röra sig jättemycket och mycket mer kraftfullt än tidigare. Den har nog bara lite lugnare perioder ibland. Men jag kan hålla med om att man blir orolig och undrar varför! Och det KAN ju vara ett tecken på att allt inte är bra, så jag tycker det är bra att kolla upp det.

• fru edinge

hej min bebbe e inne i en sådan period just nu inte märkt av han påsamma sätt, nu i tre dagar... kan kanske bero på att det snart e dags.. vet ifan så jävla jobbigt att inte ha varit gravid tidigare, för då hade man haft något att gå efter.. nu vet mn ingenting..

• saris

Min bm sa att den blir mindre aktiv och man rört på sig mycket. Jag har upplevt samma sak som ni när jag var i v 27. Det var dock inget att oroa sig för så länge man kände en spark om dan. sen vet man ju inte hur mycket den sparkar på natten är man sover.

• papayan

ts:
    vid minskade fosterrörelser så brukar dom iallafall vilja att man åker till förlossningen och kör en ctg-kurva.
    Så även om det finns barnmorska på orten så brukar man få åka ändå, eftersom dom oftast inte har ctg-appart på mvc.
    Skönt att allt var ok med bebisen! Lycka till!

• Fru  W

Jag har inte kännt så mycket av min bebis de senaste två dagarna och tog upp det med min barnmorska. Fick remiss på en gång till ultraljud och det togs även ctg. Allt såg bra ut :) Har gått in i v 40 igår. Det kollades fostervatten också...allt var bra. Mest troligt berodde det på att jag inte tar det lugnt. Är igång hela tiden. Så nu vilar jag bara och tittar på tv...uttråkad men vad gör man inte.

• sivon

det är inte förräns i vecka 25 det är "krav" på att känna bebis flera gånger varje dag. Så innan dess kan man försöka ta det lugnt om man inte känner nått..bebben kanske hare sovit mkt å då sparkas dom ju inte heller så mkt. Såg att du "bara" va i v20 så då behöver man inte känna sparkar så ofta som varje dag för att det ska vara normalt.

• sivon

det är inte förräns i vecka 25 det är "krav" på att känna bebis flera gånger varje dag. Så innan dess kan man försöka ta det lugnt om man inte känner nått..bebben kanske hare sovit mkt å då sparkas dom ju inte heller så mkt. Såg att du "bara" va i v20 så då behöver man inte känna sparkar så ofta som varje dag för att det ska vara normalt.

• sweetsugarcandy

Nej det är sant. Men det är nu 5 dagar!
    Jag känner nu men dom har ändrar sig helt. Rörelserna alltså.
    Dom är svagare och kommer mer sällan, och det spelar ingen roll om jag ligger och försöka känna efter i sängen som det gjorde förut. Nu är det ingen skillnad, bebisen är stilla känns det som. Men jag har ju varit på Ultraljud och sett att allt är bra nu.
    Men man undrar ju varför det blir svagare och mer sällan med tiden än starkare som det ska.

Svar på tråden Dåligt med Fosterrörelser helt plötsligt!!