• Mammatilltretroll

Ni som har platt-TV på väggen - Vart har ni er DVD och hur har ni dolt sladdarna?

Vi är sugna på att köpa en Platt-TV och sätta på väggen..
    Men då uppkommer frågorna:

Hur döljer man sladdarna från TVn ner till uttaget som är vid golvet?
    Och vart ställer man DVD-spelaren om man inte har en TV-bänk?

Hur har ni gjort hos er?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Svar på tråden Ni som har platt-TV på väggen - Vart har ni er DVD och hur har ni dolt sladdarna?
  • Jiie

Jag tror jag har bild i galleriet på hur det ser ut,,,

Lilleman - Alexander - Bäst Före 13/12
  • strojes

Har ingen plattv själv men det finns ju självhäftande sladdkanaler som man kan sätta på väggen från tv:n och ner till vägguttaget.

• korven72

Vi har borrat hål in i väggen och har alla grejor (dvd, datahårddisk mm) i garderoben. Det finns snygga kabellister som du fäster på väggen...

• luckie

Vi har dragit våra sladdar inne i äggen, men det var inge lätt jobb.
    Vi har en väggfast tvbänk (är igentligen ingen tv-bänk) den har vi dvd, förstärkare, dekoder o tv-spelen i.

Hoppas du kommer på ngn bra lösning.

• Grannen

Vår tv hänger på en vägg som går in till ett annat rum, dvs ingen yttervägg så vi har gjort ett hål över tv:n och på andra sidan väggen har vi satt upp en låda där boxern/dvd:n står i. Runt hålet på framsidan har vi lister. Vi har alltså dvd:ns och boxerns front mot tv hållet ovanför tv:n.

Sladdarna går ut på andra sidan med.

• Exchange

Vi borrade hål i den 15 centimeter tjocka cementväggen och drog alla sladdar in till gästrummet. Där har vi datorn så kör vi mediacenter därifrån. Sen har vi ett hål som döljs av tv bänken där vi dratt ut och in sladdar till DVD spelare, wii och xbbos och annat skit.

Jättesnyggt.

• yiyah

Vi har en silvergrej som är till för att dölja sladdar. Vet inte vad den heter, men den klistras fast på väggen och så har man då en ful silvergrej istället för sladdar

Till DVDn har vi en Vägghylla som vi satt nedanför TVn.

• mammapuh

Vi har en list som vi målat i samma färg som väggen. Inte det finaste men nog det enklaste! Finns nog bilder i mitt galleri......

Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • Jenny N

Vi har en tv-bänk under tv där boxen, video och en dvd står, sen har vi en dvd/hemmabiosystem stående på stativ på golvet brevid och på väggarna sitter även 5 högtalare . Har sladdkanaler överallt så sladdarna slipper man se.

Svar på tråden Ni som har platt-TV på väggen - Vart har ni er DVD och hur har ni dolt sladdarna?