• blipblop

Ska man köpa regnskydd till barnvagn?

Ska man köpa ett regnskydd till barnvagnen? Måste man köpa samma märke som på barnvagnen eller kan man köpa något annat?

• Svar på tråden Ska man köpa regnskydd till barnvagn?
  • Nenne 71

Tycker det kan vara bra att ha ett regnskydd. Nä man behöver inte köpa samma. Jag köpte ett billigare men lika bra.

• korven72

Ja, klart du ska ha ett regnskydd. Vagnen pajar om du inte skyddar den, samt att bebben blir blöt =)

Kolla i affären vilka modeller skyddet är avsett för...

• carola1977

Till vissa vagnar (i alla fall vår Emmaljunga) ingår regnskydd. Annars skulle jag absolut tipsa om att köpa ett.

• time

Klart du ska ha ett regnskydd..., skyddar ju vagnen och barnet.
    vi har inte samma märke som vagnen utan köpte regnskyddet på ica :)

♥ bebis i magen BF 2oo712o7 ♥
  • Sopheia

Självklart ska man ha regnskydd! Dels är det bra mot regn och rusk, vind också, sen var det bra att dra över vagnen när de blev lite större och skulle sova, för då skärmade man av världen lite och de kunde komma till ro lättare.

• saris

I Göteborg krävs nog ett regnskydd om man vill hålla vagnen fräch,hel och en torr bebis. Men jag förstår att du frågar för dagens tyger tål en del vatten.

• blipblop

Ja, jag ska nog satsa på ett regnskydd men kanske på ett "vanligt", inte ett dyrt bara för märket.

Tack för alla svar!

• hoppfull 80

till teutonia ingår det regnskydd men jag tyckte att det var för plastigt så jag köpte ett annat på babyland som är mer mjukt (som en regnjacka typ)

Äntligen gravid! BF 7 november
  • Wilmis07

Jag köpte ett super bra till min teutonia vagn,tullsa tror jag de heter,kostar väl runt 200 kr. Köpte i barnvagns affären.

Svar på tråden Ska man köpa regnskydd till barnvagn?