• SNULTRAN

Vilken ö i Grekland??

Tänkte bjuda fam. på en grekresa i sept(varit på rhodos själv) men vill åka någon annanstans. Typ mysigt,lite frodigt och inte så turistexploaterat.Jätte tacksam för tips om det annorlunda grekland.Ett + är mysiga stränder! Hej o hå och en tacker på förhand.....

• Svar på tråden Vilken ö i Grekland??
  • corinne1

samos ska vara underbart!!men jag tror alla öar har sin charm!

• Susanne1981

Paros är ganska exploaterat men det ihop med lilla grannön anti paros är mina favoriter. Antiparos är superlungt och fin strand. Det går en färja över tillantiparos tar bara några få minuter. Det stod folk och lockade med rum på antiparos redan på paros så då kan de skjutsa en från paros till antiparos.

• Annapanna

Tipsar om Naxos! Visserligen ganska exploaterat, men jag tycker ön har mkt charm iom sin hamnstad (naxos stad) Massor med fina stränder och lätt att göra utflykter till andra närliggande öar.
    Min absoluta favoritö

• Älgen

Åk till Almirida på Kreta!!!
    Helt underbart!

Lugnt, barnvänligt, ok prisnivå och ändå nära till Chania om ni vill shoppa loss el nåt

Kolla in på Apollo, de ha resor dit!

• Susanne1981

Hmm märkte att mitt inlägg kanske blev lite snurrigt, hoppas du förstår ändå. Santorini är superfint, men ganska dyrt och mycket turister. Perissa på santorini är mindre, billigare och har svart sandstrand (ganska varm). Skiathos har jag inte varit på, men den verkar väldigt fin.

• mette

Den finaste ön i Grekland tycker jag är Lefkas!! Det är dit grekerna själva gärna reser för semester och den grekiska jetset klicken har hus i skärgården där av en anledning!
    Det är inte dyrt bara för att det råkar vara så många rika runt om. Det är en väldigt grönskande ö med vackra bad ställen runt om hela ön! fancy och lite små flott i Nidri, romantiskt, gemytligt och genuint i Agios Nikitos. Smugglers wreck med vacker strand..

En grönskande skärgård utanför Nidri stad som du lätt tar dig ut till genom att hyra en liten motorbåt på stranden. Mitt emot stranden ligger den berömda ön Scorpios, som är Onassis privata ö!

jag åker dit igen nästa gång det blir Gekland!

• KajsaSthlm

Om man skall åka med barn så kan det nog vara en idé att välja en ö med direktflyg. Båttransfer kan ta lååång tid, och kan nog vara jobbig om man har små barn.

Två öar som jag kommer att tänka på är Samos och Kefalonia. Båda har direktflyg, är lummiga, inte för exploaterade och har fina stränder. Dock kan en del vara klappersten, men det finns sandstränder också.

Var till Lefkas i somras, det var vackert. Men enligt mitt tycke lite väl exploaterat i Nidri. Mycket folk på standen, strandförsäljare etc. Välj inte Nidri i sådana fall. Vi tog bilen till ett ställe lite längre bort, Vassiliki (tror jag det hette). Det var jättefint. Vacker stand och en mysig hamn att käka lunch vid.

En ö som är väldigt vacker med fina stränder är Karpathos. Den är dock inte lummig utan karg. Men den är ändå vacker på nåt sätt. Det finns direktflyg dit också.

Svar på tråden Vilken ö i Grekland??