• Anonym (flickan)

Dejta farlig kille?

Jag är en tjej som är väldigt skötsam med femårig högskoleutbildning, karriärambitioner, ordnade förhållanden och fläckfritt förflutet. Jag har precis påbörjat en provanställning på en mindre ort i Småland och hoppas få förlängt.

Jag har nu gått och förälskat mig i en kille med en tillfällig anställning "på golvet" inom företaget. Hans förflutna är min raka motsats. Han är dömd för grov rattfylla och misshandel och har dessutom berättat att han begått inbrott, överfallsrån och sysslat med droger utan att åka dit. Han är givetvis känd på orten som en bad guy och det ser inte särskilt snyggt ut att umgås med honom privat. Jag känner mig mer och mer attraherad av honom och ser honom som en fin människa med taskig bakgrund. Han verkar inte ägna sig åt kriminaliteter nu, men hans historia förföljer honom. Vi var ute tillsammans med hans kompisar för ett par veckor sedan och då blev han väldigt berusad, men inget annat hände.

Är jag fullkomligt galen som ens överväger att umgås med honom privat?

• Svar på tråden Dejta farlig kille?
  • jennie ellie

Ja det tycker jag verkligen att du är

• Anonym

tänk dig för innan du inleder ett förhållande med en man som honom.
    jag har själv varit där, vill inte tillbaks.
    själv är jag snäll, har ingen högskoleutbildning men ett bra, hyfsat välbetalt jobb, har aldrig ens funderat på att göra nått kriminellt. blev oxå attraherad av en kille på jobbet. trodde att han skärpt sig, inte var så bad längre.
    blev mer och mer och mer involverad i hans liv, tillslut var jag fast. i fem år hade vi ett förhållande, inga drömår direkt.

• Anonym

Tror du vet själv om du känner efter?

• Anonym (hmm)

Tycker han är rätt patetisk som skyltar med sitt förflutna på de sättet,lyser dålig själkänsla,Jag kan säga att han fortfarande håller på me skit,om han hade lämnat de bakom sig så hade han inte dragit upp de ens... själv skulle jag bara tycka att de va löjligt och avtändande,han håller fortfarande på me sån ska du förstå vad han en säger,hur gammal är du och hur gammal är han? Galen? de beror på va du vill ha ut av de,tror inte du kommer få ut så mycke positivt av de i längden,men du kanske tycker de är lite spännande.

• Anonym (flickan)

Kanske berättar han det för att vi bor på liten ort och han föredrar att vara ärlig mot mig istället för att jag ska höra det från någon annan? Det skvallras och pratas väldigt mycket här.

Jag är tudelad. Ska man aldrig kunna ändra sig? En gång bov, alltid bov?

Vi är båda i 30-årsåldern och det var fyra år sedan han satt av sitt straff.

• NadiaMi

Låt honom bevisa att han verkligen har förändrats innan du tar det till något mer än "person man råkar träffa på ute på byn ibland".

Med tanke på bakgrunden kan det gå väldigt fel om det skulle gå fel, så hellre ta det säkra före det osäkra.
    Du borde ha betydligt högre ambitioner med livet än att lägga ner din tid på att ta hand om en man med hans bakgrund. Det är inget man bara lämnar bakom sig över natten, och då han precis håller på lära känna dig lär han ju hålla sina eventuella "alternativa affärer" utom synhåll från dig...

• Anonym

Tror det handlar om att du vill göra något galet. Hoppar du i säng med honom så ångrar du dig nog efter ett tag. Är han killen du vill gifta dig med och skaffa barn?

Samtidigt ska man ju inte vara så fördomsfull. Om det nu är så att han lever ett reko liv idag så ska han väl inte sota för sitt förflutna. Du får ta reda på mer om honom helt enkelt.

• Anonym (sara)

Ge killen en chans. Jag träffade en kille som tonåring, var också en RIKTIG bad guy, men jag var kär Har träffat denna kille igen nu många år senare. ALLA har sagt åt mig att denna kille aldrig kommer att ändra sig, att jag inte vet vad jag gör osv. Men de hade alla fel. Denna kille nådde botten till slut och gjorde en helomvändning och är en bättre kille än de hade kunnat föreställa sig. Med erfarenheter och självinsikt som inte många har...

Han får fortfarande leva med sitt rykte, trots att han skött sig i flera år. Sånt sitter kvar. Han är väldigt tacksam för de som valt att ge honom en 2a chans. Och jag är glad att jag gjorde det, för det är den bästa kille jag träffat.

Så ge killen en chans, döm honom för hans förflutna. ALla har vi varit unga och dumma. Va försiktig ibörjan, så du kan dra dig ur om det skulle visa sig att han inte ändrats.
    och skit i vad andra tycker! Det är dom som missar nått

• Anonym

dom honom INTE för hans förflutna mena jag ju

• Anonym

att du skirver här är väl lite svar nog.......
    Hade du varit säker på att du vill va med honom hade du väl inte tvekat och skrivit här?

• soffan82
    Tycker du ska Ge Han en Chans
  • Anonym

ge det en chans tycker jag..
    e tesamans med en sådan kille som hålelr p me lite skit just nu, folk kallar mig kanske galen, men jag älskar honom..
    ja tycker inte du e galen, käbslor kan man inte styra över.. våga chansa o så kanske ni kan få det jätte bra =) eller så märker du snart att det inte va nått för dig, då har du iaf provat o kännte fter, än att istället hela tiden gå o undra hur de ksulle fungera mellan er =)¨

Anonym (flickan) skrev 2007-11-16 20:07:23 följande:

Jag är en tjej som är väldigt skötsam med femårig högskoleutbildning, karriärambitioner, ordnade förhållanden och fläckfritt förflutet. Jag har precis påbörjat en provanställning på en mindre ort i Småland och hoppas få förlängt. Jag har nu gått och förälskat mig i en kille med en tillfällig anställning "på golvet" inom företaget. Hans förflutna är min raka motsats. Han är dömd för grov rattfylla och misshandel och har dessutom berättat att han begått inbrott, överfallsrån och sysslat med droger utan att åka dit. Han är givetvis känd på orten som en bad guy och det ser inte särskilt snyggt ut att umgås med honom privat. Jag känner mig mer och mer attraherad av honom och ser honom som en fin människa med taskig bakgrund. Han verkar inte ägna sig åt kriminaliteter nu, men hans historia förföljer honom. Vi var ute tillsammans med hans kompisar för ett par veckor sedan och då blev han väldigt berusad, men inget annat hände.Är jag fullkomligt galen som ens överväger att umgås med honom privat?
  • Anonym

Det låter som om du alltid varit den skötsamma flickan men nu blivit nyfiken på en karaktär från "andra sidan". Jag tror inte du kan stå emot en sån spänning & attraktion, det kanske helt enkelt är så att det är något du måste följa & lära dig av.
    Var försiktig & tappa aldrig ditt eget omdöme

Svar på tråden Dejta farlig kille?