• Anonym (?)

Förkyld symtom efter slutat röka?

Jag vill vara anonym eftersom jag har släkt & vänner här som inte vet om att jag har rökt. (jag har rökt i smyg en längre tid)

Nu har jag slutat men sedan första dagen jag slutade så har jag känt mig små förkyld, det är 4 dagar nu, och jag undrar om det är någon annan som upplevt liknande?

Och om ni som slutat märkte ni att ni gick upp i vikt?

Tacksam för svar!Oskyldig

• Svar på tråden Förkyld symtom efter slutat röka?
  • Maja21

Förkylning får man, så det behöver du inte tänka på. Ang viktuppgång så är det induviduellt, de flesta går väl upp lite. Lycka till med sluta röka!

• Anonym (?)

Varför blir man förkyld då?

• Anonym (...)

Har för mig att immunförsvaret är försämrat pga rökningen.

• Anonym (?)

ok, så när man slutar blir man förkyld eller symtomen av det, när smutsen går ut kroppen?

• Anonym (bla)

Du inbillar dig det här med förkylning. Att öka i vikt beror på att du byter ut nikotinet mot ett annat substitut tex mat, godis, kaka och det säger sig ju självt då!

• Anonym (...)

Tror det tar en tid för kroppen att bygga upp försvaret igen.
    Vet andra som men blivit förkylda en längre tid när dom slutat röka.

• Anonym (?)

Nej, asså jag har inte gått upp i vikt men jag har hört andra som gjort det.
    Sen så det är absolut inte inbildning, ja känner mig små sjuk och undrade om det kunde vara samband, thats all...

• knyzzel

Lite gick jag upp men om det var för att jag var gravid eller för att jag åt mer godis vet jag inte. Säkert lite båda. Jag blev jätte förkyld.

• anna450

Ja du kan känna dig sjuk,kroppen skriker ju efter nikotinet.Så man blir ju helt knäpp bara för att kroppen måste ha gift...

• Anonym (?)

nej jag använder mig av inhalator, alltså får jag i mig nikotin.
    Fast kanske inte lika mycket nikotin som förut!

Iallfall tack för alla svar!

Svar på tråden Förkyld symtom efter slutat röka?