Fick du inte med instruktioner och tvål från den studio som gjorde piercingen?? Oseriöst!
Läs här: www.east-street.com/pier/new/ (Klicka på Skötselråd)
Du ska INTE tvätta piercingen mer än morgon och kväll, och absolut inte med starka rengöringar som t.ex. klorhexidin. Istället använder du en Mild Bakteriedödande tvål, t.ex. PROVON (som du kan köpa på apoteket. Jag fick min flaska med från studion)
Jag märkte att piercingen blev lite irriterad ibland av byxlinningar, särskilt när jag tränade. Då satte jag lite tape över den, bara för att skydda den. Kanske ska du göra det om den känns ömtålig och ditt barn sparkar på den.
Det tar tid för en piercing att läka. Räkna med minst ett halvår. Inga bastubad, inga badkarsbad under tiden, och låt bli att pilla på smycket med fingrarna. Nästan alla infektioner som blir, sker just för att man - fast man tycker att man är "ren" pillar och snurrar på smycket.
Det är "normalt" att det kommer lite lite var någon gång ibland. Tvätta två gånger per dygn, skydda piercingen och pilla inte på den, så kommer det säkert att läka fint :)
Får du en infektion så ska du besöka en seriös piercingstudio, de kan ge dig råd. Tar man bort piercingen kan infektionen bli värre, och resultera i fula ärr.
Lycka till!