• MorAnna79

var vid navelpiercing

Hej!
    Jag gjorde en navelpiercing för snart 1 månad sedan. ett litet tag nu har dte kommit lite var däirfrån. vad ska jag göra? Tips?
    Min son klängar gärna på magen el sparkar där när man ska byta blöja så jag vet inte om det beror på det..Har ni haft problem?

• Svar på tråden var vid navelpiercing
  • Johannas mamma

jag hade riktigt mycket problem med min navelpiercing vilket slutade med ett fult ärr
    Försök rengör så mycket som möjligt och går det inte över så ta ur den....

• Bebis Anna

rengör rengör rengör, enda som gäller ett bra tag framöver. mitt höll på från o till i 1 år, men sen dess har det vart hur bra som helst, haft min sen 8 år tillbaka.

• Bebis Anna

klorhexidin heter de tror jag som jag använde till o rengöra med.

• MysSarah

Min tog 6 månader på sig att läka , så det är bara att hålla rent & vänta.

• MorAnna79

klorhexidin får man använda det till detta? Pratade du med din bodypiercer om det eller tog du bara beslutet själv??

• Johannas mamma

Har för mej jag fick nått annat att göra rent med av piercaren...minns inte vad det hette...

• mumir

Fick du inte med instruktioner och tvål från den studio som gjorde piercingen?? Oseriöst!

Läs här: www.east-street.com/pier/new/ (Klicka på Skötselråd)

Du ska INTE tvätta piercingen mer än morgon och kväll, och absolut inte med starka rengöringar som t.ex. klorhexidin. Istället använder du en Mild Bakteriedödande tvål, t.ex. PROVON (som du kan köpa på apoteket. Jag fick min flaska med från studion)

Jag märkte att piercingen blev lite irriterad ibland av byxlinningar, särskilt när jag tränade. Då satte jag lite tape över den, bara för att skydda den. Kanske ska du göra det om den känns ömtålig och ditt barn sparkar på den.

Det tar tid för en piercing att läka. Räkna med minst ett halvår. Inga bastubad, inga badkarsbad under tiden, och låt bli att pilla på smycket med fingrarna. Nästan alla infektioner som blir, sker just för att man - fast man tycker att man är "ren" pillar och snurrar på smycket.

Det är "normalt" att det kommer lite lite var någon gång ibland. Tvätta två gånger per dygn, skydda piercingen och pilla inte på den, så kommer det säkert att läka fint :)

Får du en infektion så ska du besöka en seriös piercingstudio, de kan ge dig råd. Tar man bort piercingen kan infektionen bli värre, och resultera i fula ärr.

Lycka till!

• MorAnna79

Jag fick skötselråd av piercaren men det stod inget om detta med var. Jag har inte varit i kontkst med dem. Men de sa att jag var välkommen om jag hade frågor..ska kasnke höra av mig dit.

• annasnyggo

Hoppas det läker bra!
    Tycker dock navelpiercing är för 90tal men smaken är som baken tur är väl det=) Må väl!

Svar på tråden var vid navelpiercing