• Ayishaaa

Turkisk peppar....

Är det helt ok att äta turkisk peppar (godiset?)...Jag är sugen på dem hela tiden och äter det också hela tiden men känner ändå att det tar stopp i magen...Kan det vara bebisen som säger stopp eller bara magen som inte tål allt salt och starkt??!?!

• Svar på tråden Turkisk peppar....
  • Sundström

Självklart kan du äta turkisk peppar. Men som med allt annat så är det alltid bäst att äta i lagom mängd.

Om man nu äter mycket turkisk peppar så kan jag tänka mig att man mår illa till slut. Det är lakrits och det är starkt.

• gagge

Haha, hade oxå nojja på sånna när jag väntade vår tös... hon lever och mår bra så jag tror inte det är någon fara, knapra du på bara.

• Ayishaaa

hehe...ok...tack =)

Jag ska nog försöka hålla nere mängden...gommen är sönderfrätt och har oooont i magen....:/

• Eriica

Läste någonstans att man inte skall äta mer än 50 gram lakrits per dag. Bra att tänka på.

• Eriica

man skall inte äta mer än 50 gram när man är gravid skule jag säga. :P Man kanske inte skall äta så mycket annars heller men ändå. ^^
    Jag älskar lakrits och kan äta det i mängder. ^^

• hoppetossan23

Det som kan vara problem med lakrids är att blodtrycket höjs när man äter för mycke!

• Ayishaaa

Min mage har spänt ut sig och jag mår illa som fan, kommer aldrig äta tukisk peppar igen!!!!!!!!!!

• månälva

Hade dille på lakrits med trean(tjej) men kom på att det var det som gav mej en jäkla huvudvärk!

• brynhild

Vräkte i mig turkisk peppar här om dagen (gravid i v 16 ) på jobb o tänker precis som Ayishaaa nu, aldrig mer turkisk peppar!!! Blev akut dålig i magen, på jobb! Fick diarre`o mådde skit.... ish!!

• Vonkan84
    Ayishaaa skrev 2007-11-16 21:33:19 följande:
    Är det helt ok att äta turkisk peppar (godiset?)...Jag är sugen på dem hela tiden och äter det också hela tiden men känner ändå att det tar stopp i magen...Kan det vara bebisen som säger stopp eller bara magen som inte tål allt salt och starkt??!?!
    Klart det är OK!
    *3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • Ayishaaa
    brynhild skrev 2007-11-16 22:23:25 följande:
    Vräkte i mig turkisk peppar här om dagen (gravid i v 16 ) på jobb o tänker precis som Ayishaaa nu, aldrig mer turkisk peppar!!! Blev akut dålig i magen, på jobb! Fick diarre`o mådde skit.... ish!!
    Alltså min lilla bebis verkade inte förstå det här med aldrig mer, så fort jag såg påsen imorse så krävde magen EN godis...sen en till och en till och en till och nu har jag lika ont igen...*snyft*
  • Anna Svenssonliv

stackare..snacka om jobbiga cravings! jag bara väntar på att mina graviditets-sug ska sätta igång. är i v24 å har inte haft några än. men nu blev jag nog lite sugen på turkisk peppar...
    *ringer sambon o ber honom köpa"

• Ayishaaa

Men jag har inte haft några cravings heller, tror jag.....En del saker ropar på mig från hyllorna i affären bara.............

• brynhild

Hehe! Svårt att låta bli... Man glömmer rätt fort ändå!!

Svar på tråden Turkisk peppar....