Tips på mammatidningar/böcker
Finns det någon typ av mammabibel, som är bra att läsa?
Samt vilken föräldratidning är bäst?
Har sett att det finns; MAMA,Vi föräldrar, Föräldrar & barn,
Vi föräldrar GRAVID och Föräldrar & barn Att vara gravid...
Finns det någon typ av mammabibel, som är bra att läsa?
Samt vilken föräldratidning är bäst?
Har sett att det finns; MAMA,Vi föräldrar, Föräldrar & barn,
Vi föräldrar GRAVID och Föräldrar & barn Att vara gravid...
jag tycker att boken GRAVID är bra, jag gillar också Vicky Lovines två pocketböcker är rätt roliga att läsa.
Den tidningen som jag föredrar är Amelia Vänta barn men också Vi föräldrar vänta barn. Amelian kommer ut en gång om året så vill du ha den får du gå in på deras hemsida och beställa den...
åh Gudrun Abascal: att föda (finns i pocket) är suverän också...
Klart bästa böckerna- Bebishandboken Lena lindbeck och Gravid Gitte Dencker
Jag älskar Lennart Nilssons bok om graviditet. Mycket fina bilder. Håller för övrigt med om att Amelias väntabarntidning är väldigt bra. Fick en testprenumeration på Mama, 3 nr. Tycker inte alls om den.
Prenumererar på både MAMA och Vi föräldrar.
Tycker båda är bra men ganska olika! Vi föräldrar tycker jag riktar sig mer till både mamman och pappan. MAMA är mer lyxig och rolig med lite skvaller etc.
Vill också rekommendera Lennart Nilssons bok och framförallt filmen (Livets mirakel eller nåt sånt heter den). Helt fantastisk.
Tyckte och också att Gudruns Att Föda-bok var jättebra.
Annars är "från A till Bebis" en jätterolig bok om att vänta och föda barn, den tyckte jag tog upp det mesta.
Jag rekommenderar "Från A till Bebis" av Ann Söderlund & Hanna Rosander! Kanonbra bok, mycket fakta och samtidigt lite rolig
Vad gäller tidningar så tycker jag inte att någon är riktigt bra. Det är en hel del felaktigheter i gravidtidningarna vad gäller kostråd osv.
Så jag slutade köpa och läser dem bara i väntrummet på BM-mottagningen/BVC...
Vad gälelr böcker instämmer jag helt med Maj bebis 07, de tre böckerna var de bästa jag köpte!
Tre kannonbra böcker:
Mammapraktika: Läs vecka för vecka och om allt som rör graviditeten. Jättebra information
Ett barn blir till: Jättefina bilder och bra information.
Från a till bebis: En kul men också användbar bok. Lite modernare och skriven av två gravida kvinnor. Tar upp pinsamma ämnena också och så. Många berättelser från andra gravida. billig.
"Stora boken om barn: Att vänta och föda. Barnets första sex år" av Kristina Hofsten.
Där har du en bibel! :)
någon mer bok?
Vilken gravidtidning är bäst enligt er?
Finns ju två stycken "Vi föräldrar Gravid" och "Föräldrar & Barn att vara gravid"
*puffar*
Tidningar:
Tyckte bäst om Vi föräldrars gravidtidning. Har svårt för Amelias som har så mycket felaktigheter - främst om kostråd
Älskar Mama.
Prenumererar även på Vi Föräldrar med de har en lite väl "konventionell" syn som jag inte alltid delar.
Böcker:
Att föda - Gudrun Abascal
...och Fröken Ingas förslag.
Film:
Livets Mirakel
Mama tidningen e bäst och roligast läsning
Jag prenumererar på mama och Vi föräldrar. Nu under graviditeten köper jag lösnummer av gravidtidningarna som kommer ut då och då, Amelias gravidspecial som de hade i somras var toppen, den kikar jag fortfarande i ibland.
Ang. böcker så läser jag Att föda av Gudrun Abascal och Innan du föder av Anna Wilsby. Lite sporadiskt läser jag även Barnaboken av Anna Wahlgren, men den är mer riktad till efter barnet är fött och senare endel tips om uppfostran.
Jag har även köpt apotekets cd Harmonisk graviditet, men den har jag inte börjat lyssna på ännu.
Läs allt med lite kritiska ögon och gör din egen bedömning, allt är inte vetenskapligt baserat, är inte allmängiltigt och passar inte alla.
Barnaboken av Anna Wahlgren är bibeln för föräldrar när barnet är fött. Annar så tycker jag nog ingen tidning är särskilt vettig. Prenumererar dock på Vi föräldrar... det var nog premien som lockade mig mest.
och om du vill läsa skönlitteratur tycker jag Gravidchock av belinda olsson och Mossvikenfruar av emma hamberg är roliga.