Varför jobba deltid när man har barn?
Tycker ni att det är för att barnen ska slippa vara på dagis så mycket, eller för att det är svårt att hinna allt praktiskt om man jobbar 100%
Om du har möjlighet att jobba deltid, vad skulle vara ditt skäl?
Tycker ni att det är för att barnen ska slippa vara på dagis så mycket, eller för att det är svårt att hinna allt praktiskt om man jobbar 100%
Om du har möjlighet att jobba deltid, vad skulle vara ditt skäl?
För att barnen inte ska vara så mycket ifrån sina föräldrar.
Jag letar och vill jobba deltid. Mellan 60-75%. Och det beror på att jag inte vill att de ska vara så mycket på dagis
Jag vill bara jobba deltid för att få mer tid med mina barn känns som man missar mycke om man jobbar heltid
Jag jobbar 80 procent för att få mer tid med mitt barn. Han går inte på dagis utan är hemma med sin pappa, men JAG vill vara med honom mer än bara en stund på kvällen på vardagar.
För att få vara mer med mina barn så klart.
För att få vara mer med mina barn så klart.
Jag jobbar 50 % dels för att jag vill vara hemma mer med mina barn och dels för att jag har en "hobby" som jag älskar.
Både för barnen och för mig/hela familjen. Om jag jobbar mindre orkar jag mer hemma - hoppas kunna vara lite mer närvarande även mentalt efter jul då jag går ner till 60%.
jag tänker inte jobba heltid tills barnen blir 10 år eller mer, jag skulle ha för mycket skuldkänslor,
nu hinner jag
1.laga godare mat-dvs inga halvfabrikat, dessutom biligare, godare och hälsosamare.
2,har tid att gå och handla i flera olika afärrer, då kan jag titta på priser och spara ca 1-2000 lapp i månaden
3.kan leka med pappan, ehehehe dvs vi har ju mer tid för varandra och vårt liv,
4.barnet är ute varje dag minst 2 timmar, för jag orkar ju
5.mindre på dagis,
så jag ser bara fördelar,
vi har gemensam ekonomi och vi tjänar lika och det räcker, vi försöker resa, leva bra liv, men kontrollera önodiga inköp, och det funkar bra,
vi är inställda på att leva för mindre, så varje månad lever vi som kungar, vi är så nöjda...
För barnen isåfall..