World in Conflict
Någon som spelar eller har spelat detta otroligt grymma svensktillverkade spel?
"...Spelet är fruktansvärt snyggt och har man dessutom en speldator av senaste modell med grafikkort GF 8600GT eller bättre och kan nyttja DX10 lovar jag att detta spelet slår allt ni sett tidigare. Ett RTS spel med FPS kontroller och funktioner aldrig tidigare skådade i ett vanligt raltidsstrategi.
Jag kör själv på low/medium vad gäller grafik och älskar det ändå och finner det otroligt vackert. Ett strategispel där man verkligen kan zooma in och "njuta" av vad man ser. Soldaterna småpratar med varandra, fotspår, skuggor, blod, kratrar etc.
Storyn i spelet om ett tredje världskrig där Sovjet anfaller USA/Nato kan man ju tycka vad man vill om men storyn är riktigt bra, spännande och bra upplagd så man till och med blir gripen av den på sina ställen oavsett att den är klyshig.
Man bygger inga baser eller så utan man förlitar sig på luftlandsättningar och annat innovativt, intar man vissa strategiska punkter kan man dessutom bygga upp försvar där i form av bunkrar.
Som sagt med högsta grafik kommer man se skuggor från molnen, träd, vrakdelar och splitter och det är bara början. Man kan tycka vad man vill om windows vista men med DX10 ser jag helt nya möjligheter när det nu finns bra grafikkort som kan hantera det..."
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-17 07:49:58:
Citatet var av mig själv skrivet på Skrivbordsgeneralen.