• Anonym

Min sons arm gick ur led

Jag har två underbara barn med mannen.
    Ena är 6 år och den minsta är 6 månader.Allt har fungerat jätte bra.

Men för nån vecka sedan så lekte min son på 6 år med bebisen på 6 månader,på nåt sätt så råkade han dra bebisens arm ur led.
    Hon skrek.Självklart var detta inte meningen,och sonen blev ju livrädd.

Vi åkte i alla fall in med den lilla sonen och allt ordnade sig.
    Jag var jätte rädd att sjukhuset skulle ta min bebis,tro att vi misshandlat honom...nu är jag ännu mer rädd...tänk om nån olycka händer i framtiden och vi åker dit för misshandel?

• Svar på tråden Min sons arm gick ur led
  • LinaoMatilda

Jag skulle nog vara försiktig med att låta stora barnet leka med lilla bebisen ensam. En 6-åring förstår kanske inte hur försiktig man måste vara.

• 2bmamma

Åh, så hemskt!! Vilken mardröm!! Men olyckor kan ju faktiskt hända. Jag känner en pappa som skulle borsta tänderna på dottern (ca 1 år gammal) han ledde henne i handen till badrummet varav hon helt plötsligt inte ville utan slängde sig ner på golvet som trotsiga små busar kan göra. Pappan hann inte släppa henne utan armen gick ur led...

• Anonym

Jag tror inte du behöver oroa dig! Jag har tre småsyskon och så många gånger de busat och gjort illa varandra... Och jag med för den delen... Jag skulle hjälpa lillebror att lära sig cykla och puttade på så han for framstupa och slog hål på läppen. Han har ärr än i dag, 20 år senare... Ser ut som om han piercat sig:)
    Det händer saker när man har barn, så är det bara. Det ska nog till mer extrema saker än så för att sjukvården ska reagera.
    Och OM det mot förmodan skulle vara någon som reagerade på detta sker det en utredning osv, ingen kommer bara att klampa in och ta ditt barn.

Så sluta du att oroa dig och njut av din familj!

• Gäspan

Vissa barn är extra känsliga upp till 2-årsåldern. Armbågsleden går lätt ur led. Det kan hända om man t. ex håller barnet i handen när man går nerför en trappa och barnet plötsligt tappar taget. Det behöver alltså inte alls vara våld inblandat för att armbågsleden ska gå ur led. Man får helt enkelt vara extra försiktig. Berättade de inte det för er på sjukhuset?

• Anonym

Sjukhuset sa bara att detta var vanligt att armen gick u led alltså.

Jag vet att olyckor ofta händer när man är barn.Min son på 6 år har varit med om otroligt många olyckor,han är ju extrem nästan.
    Många olika stygn och lappa ihop han,en opration mm.
    Nu är jag orolig när han närmar sig den minsta,men samtidigt vill jag inte vara orolig.
    Han är otroligt snäll och hjälpsam,och älskar sin lillebror väldigt mycket,dom gosar varje dag och han underhåller jämt sin lillebror.

• tokelina

Min son blev snurrad i armarna och då gick armen ur led. Han var tre år då. Läkarna sa att det var mycket vanligt. Du behöver säkert inte oroa dig. Det ska ju till en hel del innan man tänker att ett barn blir misshandlat. Barn slår sig hela tiden och det är säkert läkarna mycket medvetna om. De brukar ju kunna se om det är märkliga skador typ brännmärken och blåmärken som liknar fingeravtryck.

• tokelina

Förresten känner jag en pappa som råkade dra sin 6 månaders flicka i armen så att den gick ur led. Det var ingen läkare som reagerade på det heller. Han hade hållit i henne och hon vred på kroppen... så det händer nog väldigt lätt...

Svar på tråden Min sons arm gick ur led